Az e-autók népszerűségének egyik legfontosabb eleme az, hogy károsanyag-kibocsátásuk nulla. Jobban megvizsgálva a kérdést kiderült, hogy ez nem teljesen igaz, de valamennyi tényezőt figyelembe véve azért megállapítható, hogy használatukkal jóval kevesebb szennyezés jut a levegőbe, mint a hagyományos meghajtású járműveknél.
Egy benzines járműnek elektromos meghajtásúra (EV) cserélésével a kipufogócsőből kiáramló levegőt valójában a villamos energiát termelő erőmű kéményébe helyezzük át. Ebben a megvilágításban pedig már jól látható, hogy messze nem igaz a nulla károsanyag-kibocsátás, hacsak nem olyan szerencsés valaki, hogy például Norvégiában él, ahol az erőművek fosszilis tüzelőanyag felhasználása elenyésző az egyéb forrásokhoz képest.
Az tehát, hogy mennyire zöld egy elektromos autó, alapvetően annak függvénye, hogy hol használják. Norvégiában valószínűleg a legközelebb lesz egy igazi zéró kibocsátású járműhöz, hiszen az európai ország szinte az összes villamos energiát vízierőművekben álltja elő.
A világ legnagyobb EV piacaira azonban ez messze nem igaz, ezek villamosenergia-termelése ugyanis nagyrészt a fosszilis tüzelőanyagoktól függ. A leginkább igaz ez Kínára – a legnagyobb elektromosautó-piacra, ahol a villamos energia előállítás alapvetően szénre épül. Amerikában a földgáznak van ezen a területen hangsúlyos szerepe. Az Egyesült Királyságban és Franciaországban már nagyobb részt hasít ki a tüzelőanyag tortából a nukleáris energia is. Persze az adott országokon belül nem elhanyagolható szempont az sem, hogy honnan származik az elektromos autó meghajtásához felhasznált energia, hiszen például az Egyesült Államokban, Kaliforniában szinte egyáltalán nem használnak fosszilis energiát, Texasban viszont ez már messze nem igaz.
Ez a tényezőt is figyelembe véve könnyen előfordulhat már, hogy egy elektromos autó károsanyag-kibocsátása felelős lehet egy kilométeren több mint 100 gramm széndioxid-kibocsátásért. Az is tény, hogy ez az érték Kínában több mint kétszerese annak, amiért az Egyesült Királyságban egy ilyen jármű futásával összefüggésben a légkörbe jut. Az elektromos autók azonban még e tényezőket figyelembe véve is jóval kevésbé károsítják a környezetet, mint az átlagos belső égésű motorok.
A Bloomberg New Energy Finance szerint elemzése szerint az elektromos meghajtású autók elterjedés 2016-ban 39 százalékkal csökkent a gépjárművek által a légkörbe kibocsátott károsanyag mértékét, 2040-re ez az arány elérheti a 67 százalékot összefüggésben azzal, hogy a nap- és a szélenergia egyre nagyobb és nagyobb részesedéssel bír majd a világ energiamixében– írta az nrgreport.com.