Egy hete zajlik az áprilisban induló Mol Bubi közbringarendszer termináljainak kiépítése a fővárosban. Az 1100 biciklit 75 gyűjtőállomásról lehet majd kivenni, használat után pedig egy másikba visszatenni. Európa legdrágább közösségi biciklis rendszere lesz a budapesti.
A kerékpárokat kétféleképpen lehet majd igénybe venni. A rendszeres használók féléves, illetve éves bérletet válthatnak. Nekik személyesen kell szerződést kötniük, utána pedig a Bubi-kártyával használhatják a rendszert. Az éves díj várhatóan 18.900 forint lesz. Az alkalmi bringások és a turisták 24 órás, háromnapos vagy hetijegyet válthatnak, ezek ára 500, 1000, illetve 2000 forint lesz. Ők az érintőképernyős termináloknál, a Mol Bubi honlapján vagy okostelefonon fizethetnek majd kártyával, de kaucióként 25 ezer forintot elkülönítenek a számlájukon- írta a metropol, ahol további információkat találnak.
Ami elsőre látszik, hogy az éves bérlet meglehetősen drága. Európai viszonylatban is, Lyonban például 300 állomás van, viszont 25 euró (7 800 Ft) az éves bérlet (15 euró (4700 Ft) a 25 év alattiaknak), Brüsszelben 32 euró (10 000 Ft), Németország városaiban 36 euró, Párizsban 29 euró, Barcelonában pedig 45 euró (14 000 Ft). Míg a Bubi ára az aktuális, 314 forintos árfolyammal számítva 60 euró lesz egy évre.
A Bubi-hoz készített 2012-es marketing tervben is az szerepel, hogy a céljuk, hogy a közbringarendszer egy alacsony küszöbű, bárki számára hozzáférhető szolgáltatás legyen a közösségi jellegnek és a szolgáltatás újdonságának megfelelően. A 18 900 forint viszont távol van ettől az alacsony küszöbtől, ennyiért csak annak éri meg regisztrálni, aki napi szinten használná a kölcsönbicikliket. Vagy még annak sem, ugyanis ennyi pénzért már bőven kapni városi közlekedésre jól használható bicikliket. Én például egy remekül bevált Peugeot országútit használok évek óta, ez használtan 15000 forint volt, a fenntartási költségei pedig éves szinten a 18900 forintos ár alatt maradnak.
Mindenki másként számol. A magasabb összeg a BKK-nak sem jó