Hirdetés
Forrás: euronews

A BMW, a Daimler, a Peugeot-t, Citroënt és Opelt gyártó PSA-csoport, a Renault és a Volkswagen is kapcsolatba hozható az erdőirtásokkal a Regnskog norvég civil szervezet tanulmánya szerint.Brazília a világ legnagyobb marhabőr-exportőre, az autóipar bőrigényének 30 százaléka ebből az országból származik. Ahhoz, hogy ekkora mennyiséget legyen képes előállítani, óriási földterületre van szüksége, amit sok esetben illegális erdőirtásokkal teremtenek meg.

A brazil űrkutatási intézet adatai szerint az irtás üteme gyorsul: tavaly az amazóniai esőerdő 11 088 négyzetkilométerrel lett kisebb, ami rekord az elmúlt évtizedet tekintve. A legfontosabb ok továbbra is a szarvasmarha-tenyésztés. Az erdőirtás több mint 90 százaléka illegális, az így rendelkezésre álló területek döntő többségét legeltetésre használják az Imazon brazil civilszervezet szerint.

szarvasmarha bőrfeldolgozó üzem Brazília Pará államban kép: RFN / Victor Moriyama

A tanulmány szerint a vásárlók nem lehetnek biztosak abban, hogy a nagy brazil beszállítók anyagai nem a kivágott erők helyén létesített legelőkről származnak. A tanulmány üzenete épp az, hogy az erdőirtás az ellátási lánc egyik láncszeme.

Az alapanyag többnyire Olaszországon keresztül jut el az európai autógyártókhoz. Csehország és Németország nagy szeletet, 22 illetve 13 százalékot hasít ki a globális piacból, az itt készült üléseket szállítják tovább az autógyárakba.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás