Hirdetés

A kelenföldi vasútállomás veszélyeztetett műemlék, amely egykori utasforgalmi funkcióit mára jórészt elvesztette. A jelenlegi indóházi épület 1884-ből származik, 2011-ben kapott műemléki védettséget. Állapota az elmúlt években jelentősen leromlott, a tető beázik, a mennyezetek aládúcoltak, és október 4-én a jegypénztárak és az utasinformációs egységek is kiköltöztek.

A Miniszterelnökséget vezető Gulyás Gergely – a választási kampányhajrában – tegnap Budapesten, a Kelenföldi vasútállomás előtt Hoffmann Tamás XI. kerületi polgármesterrel közösen tartott sajtótájékoztatón jelentette be, hogy az önkormányzat kérésére a Liget átalakítása miatt jelenleg központi kiállítóhely nélkül működő közlekedési múzeum pótlására a kelenföldi vasútállomás 130 éves épületében létrehoznak egy „kis“ közlekedési múzeumot, melyben a magyar vasút történetével ismerkedhetnek meg az érdeklődők.

Az index szerint Gulyás emlékeztetett arra, hogy Budapesten jelenleg nincs közlekedési múzeum; és bár a nagy közlekedési múzeum tervei már elkészültek, de megvalósítása még jó néhány évig eltarthat. A miniszter nem fejtette ki bővebben, de a Liget-projekt keretében egy darabig úgy volt, hogy a 2015-ben bezárt Közlekedési Múzeumot a millenniumi kiállítás egykori Közlekedési Csarnokának rekonstruált épületében helyezik el, aztán végül 2017-ben úgy döntöttek, hogy a múzeum a Városligetből Kőbányára, az egykori Északi Járműjavító területére költözik. A New York-i Diller Scofidio + Renfro építésziroda által tervezett, látványos épület elkészülésére azonban még legalább 2022-ig várni kell.

Ugyanakkor Gulyás szerint egy ilyen intézmény a legnépszerűbb múzeumok közé tartozik, korhatár nélkül bárkinek érdekes kikapcsolódást jelent. A beruházás kiviteli terveinek mintegy 100 millió forintos költségéből 20 milliót a XI. kerületi önkormányzat áll, a többi 80 milliót a Miniszterelnökség adja.

A kelenföldi vasútállomás veszélyeztetett műemlék, amely egykori utasforgalmi funkcióit mára jórészt elvesztette, mivel szerepét átvette a 4-es metró építésekor a föld alatt kialakított új infrastruktúra. A jelenlegi indóházi épület 1884-ből származik, 2011-ben kapott műemléki védettséget, de sorsa régóta bizonytalan. Állapota az elmúlt években jelentősen leromlott, a tető beázik, a mennyezetek aládúcoltak, idén október 4-én a jegypénztárak és az utasinformációs egységek is kiköltöztek,

 

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás