Felpörgött a konnektorról tölthető elektromos autók értékesítése Európában, ez volt a leggyorsabban bővülő kategória tavaly. Idén a várakozások szerint már a teljes autópiac mintegy 4 %-át adhatják. De melyek voltak a vásárlók kedvenc modelljei 2017-ben?
Az egyre nagyobb hatótávolságot biztosító akkumulátoroknak, a direkt és indirekt ösztönzőknek, valamint a dinamikusan fejlődő nemzetközi töltőinfrastruktúrának köszönhetően az elektromos autók száma érdemben nőtt 2017-ben is. Tavaly plug-in-hibrid és a tisztán elektromos járműből 307 ezer darabot adtak el csak Európában, amely 38 százalékos növekedést jelentett 2016-hoz képest.
A plug-in hibris és teljesen elektromos meghajású autók eladásai Európában
2013 66.000 darab
2014 97.000 darab
2015 193.000 darab
2016 222.000 darab
2017 307.000 darab
Érdemes azt is megjegyezni, hogy az európai új autók értékesítésén (amikor személyautó értékesítésről vagy eladásról írunk minden esetben az újautó-regisztrációt értjük ez alatt) belül a konnektorról tölthető autók eladásai bővültek a leggyorsabb ütemben. A megugró értékesítéseknek köszönhetően a plug-in hibrid és tisztán elektromos autók a teljes autópiac 2 százalékát adták már 2017-ben.
A várakozások szerint a részarányuk érdemben növekedhet idén is, így a teljes piacnak mintegy 4 százalékát adhatják majd.
Érdekes statisztika az is, hogy a tisztán elektromos meghajtású autók már 49 százalékát adták a konnektorról tölthető járművek összértékesítésének tavaly, így ha a trend folytatódik az eladásokon belül, akkor idén már több elektromos autó fogyhat Európában, mint plug-in hibrid.
A legnépszerűbb modellek Európában
2017 egyértelműen az új Renault Zoe éve volt, a tisztán elektromos meghajtású autóból 31 410 darabot értékesítettek, amellyel a teljes piac mintegy 10 százalékát adta.
A második helyen a BMW i3-as végzett, közel 21 ezren szavaztak bizalmat a modellnek Európában, amellyel mintegy 7 százalékos piaci részesedést tudhatott a magáénak a konnektorról tölthető járművek között.
A harmadik helyre a Mitsubishi Outlander ért fel, azt követően, hogy a járműből több mint 19 ezer darabot adtak el, amivel a teljes piacnak közel 6 százalékát adta.
A Tesla két modellje, a Model S és a Model X a TOP10-es listának csak az ötödik és nyolcadik helyéig jutott, de itt gyorsan meg kell azt is jegyezni, hogy két luxusmodellről beszélünk, amelyek ára jóval magasabb, mint egy elektromos Renault vagy Nissan modellé.
A TOP10-es listával kapcsolatban érdemes megjegyezni azt is, hogy elképesztően erős a Renault-Nissan-Mitsubishi csoport az elektromos autók eladása területén. A Zoé, az Outlander és a Leaf eladásai a teljes piacnak közel negyedét adták Európában tavaly.
A Toyota a legzöldebb autógyártó
1,5 millió elektromos hajtású autót értékesített tavaly a Toyota Motor Corp., mely így 8 %-kal növelte a részben vagy teljesen elektromos hajtású autók értékesítését 2017-ben.
A Toyota tavaly 1,52 millió, részben vagy teljesen elektromos hajtású Toyota és Lexus márkájú autót értékesített, többet az összes többi autógyártó vállalat alternatív hajtású autóeladásainál. A Toyota tavalyi eladásai nyolc százalékkal múlják felül az előző évi, szintén rekordnak számító értékesítést. A konszern tavalyi eladásaival három évvel a saját magának kitűzött 2020-as határidő előtt teljesítette az évi 1,5 milliós értékesítési célt.