Újabb rekordot döntött az éves bérletek száma az osztrák fővárosban. A Bécsi Közlekedési Vállalat, a Wiener Linien adatai szerint jelenleg 715 ezren utaznak éves bérlettel a város tömegközlekedési eszközein.
Az év eleje óta összesen 15 ezer új éves bérletet adtak ki az osztrák fővárosban, így most már 715 ezren utaznak napi 1 euróért a bécsi buszokon, villamosokon és metrón. Ulli Sima tömegközlekedésért felelős városi tanácsnok az új rekordot azzal magyarázza, hogy „Bécs Városa évtizedek óta következetesen bővíti a tömegközlekedési hálózatot, így egyre többen választják azt”.
365 eurós árával a bécsi éves bérlet az egyik legolcsóbbnak számít Európában, de nemcsak a kiváló ár-érték arány a vonzó benne. Az osztrák főváros ugyanis folyamatosan bővíti a tömegközlekedési hálózatát és modernizálja az infrastruktúrát. Jelenleg gőzerővel zajlanak például a felújítási munkák az U4-es metró vonalán, 2018-ban pedig kezdődik az U2 meghosszabbítása a Bécsi Városházától a Matzleinsdorferplatzig.
2016-ban összesen 30 helyen újítják fel a villamosvágányokat, a sínek modernizálására 17 millió eurót fordít a Wiener Linien. A vállalat idén 118 millió euró értékben szerez be modern, klimatizált járműveket, így a bécsi buszok 90 százalékán már nyáron is kellemes hőmérséklet fogadja az utasokat.
A metrószerelvények 50 százalékán, a villamosok jó egyharmadán működik klíma az osztrák fővárosban, ezeket könnyen fel lehet ismerni a sárga kapaszkodó rudakról.
Számoljunk.
A napi 1 euró havonta kb. 9500 Ft., ami a teljes árú (számla nélküli) budapesti havi bérletnek felel meg. Éves bérlet esetén ez még olcsóbb is a kedvezmény miatt Budapesten.
A mérleg másik felén pedig a hazai és osztrák átlag keresetek közötti különbség. 3-4 szeres? És nem a mi javunkra.
Ja és az egyik legzöldebb európai fővásosban nem füstölnek a metrók, és nem orosz raktárkészlettel korszerüsítik a múzeumi szerelvényeket.
Megér autót fenntartani? A bécsiek kiszámolhatják mobilitáskalkulátorral
A bécsi közlekedési vállalat, a Wiener Linien mobilitáskalkulátorával könnyedén kiszámolhatják a bécsiek, hogy megéri-e fenntartaniuk az autójukat, vagy jobban járnak, ha eladják és helyette buszra szállnak- írtuk egy éve.