Hirdetés

Sajtófigyelőnkben olvasható a VW lelkes hírdása, hogy átadták a százezredik e-Golfot, amely eleddig a nagy autógyártó egyetlen villanyautója. Ezt a 100 ezret 2014 óta adtak el, tavaly pedig 25 ezret. Ezzel nemcsak a Tesla hagyta le őket kb. tízszeresen, de a kínai villanyautó gyártók között sem kerülnének be az első tíz közé.

Jól mutatja ez, hogy a világ legnagyobb autógyártója (fej-fej mellett a Toyotával), 2014-ben nem azért jelent meg a villanyautók piacán, hogy letarolja azt, és ő legyen a villanyos jövő győztese. Inkább illendőségből ők  is piacra vittek egyet mutatóba, illetve azért, mert az értékesített autóállományra több országban előírják az átlagos CO2-kibocsátást, s ezt az átlagot az a kevés villanyautó is érezhetően lejjebb viszi.

2014 még a nagy dízelbotrány előtt volt, amiben a WV is szügyig benne volt, ők is csalták a dízelek kibocsátásának mérését. Rendesen megégették magukat, súlyos dollármilliárdokat fizettek érte.

Időközben a villanyautók már szemmel látható mennyiséget értek el (az értékesítés 2-3-5%-át), ez már elég volt  WV vezérkarának, hogy komolyan vegye a villanyautózást. Több tízmilliárdos fejlesztést irányoztak elő, átállították a Zwickau-i gyárat az ID.3 villanyautókra (istenem, a Trabantok régi gyárát!).

A dolog komolyságát mutatja, hogy Merkel kancellár is ott volt az új termelés indításakor. Jövőre már 300 ezer villanyautó készül ott. Ha meglesz a 300 ezredik, na akkor tessenek ünnepelni.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás