A Jazzy Rádió Millásreggelijével közösen újabb zöld díjat kapott a greenfo

2015. október 20. 21:19

A Jazzy Rádió Millásreggelijével közösen újabb zöld díjat kapott a greenfo

A lakossági energiahatékonyságot segítő termékek, pl. a hőszigetelő anyagok piacának dinamikus bővülésére és a leszigetelt családi házak megduplázódására számít 2020-ig a Knauf Insulation. A hazánkban 10 éve jelen lévő gyártó szerint a hőszigetelő anyagok piacát a következő években fellendítik az épületszigetelésre vonatkozó új, szigorúbb jogszabályok is, és a szemléletformálás. A minapi születésnapon a 10 éves Knauf Insulation médiadíját a Millásreggeli és a greenfo „zöld iránytűje” is megkapta.

Most már mindenki tudja: a méret a lényeg
Magyarországon az elmúlt 10 évben jelentősen javult az épületek homlokzati és tetőszigetelésére alkalmazott hőszigetelő anyagok minősége. Ezt a trendet jelzi többek közt az is, hogy míg a 2000-es évek közepén a családi házak homlokzatán átlagosan 5 cm, addig ma már jellemzően 11 cm vastagságú hőszigetelést alkalmaznak az ingatlantulajdonosok. Ugyanez elmondható a tetőszigetelésről is, ahol a tíz évvel ezelőtti 8-ról átlagosan 15 cm-re nőtt az alkalmazott hőszigetelő anyagok vastagsága. A vastagabb szigetelőanyagok használatának térnyerése azért is örvendetes, mert szemléletváltozást tükröz: a fogyasztók immár tudatában vannak annak, hogy minden újabb 1 centiméternyi hőszigetelés 3-4%-os fűtési költség megtakarítást jelent a családi kasszában. A vásárlók minőségi szigetelőanyagok iránt növekvő igényét jelzi az is, hogy a homlokzati hőszigetelésre leggyakrabban használt polisztirollal szemben ma már egyre többen választanak tűzálló, páraáteresztő szálas szigetelőanyagot. A fogyasztói energiatudatosság fejlődésével párhuzamosan a szigetelőanyagok minősége is jelentősen javult az elmúlt évtized során és ma már a jobb hővezető képességű - a korábbi, átlagosan 0,044 helyett 0,039-es lambda értékű – hőszigetelő anyagokat részesítjük előnyben magastetők hőszigetelése esetén.

Élen a környezetvédelemben

A Knauf Insulation a környezetvédelmi újítások terén úttörő szerepet játszott az elmúlt évtizedben: Európa szerte és Magyarországon is elsőként vezetett be olyan hőszigetelő anyagot, amelynek kötőanyaga teljesen formaldehid és fenol-mentes. A korábban használt kőolajbázisú vegyületek helyett, a Knauf Insulation öt éves kutató-fejlesztő munka eredményeképpen kidolgozta az ECOSE® technológiát, amely révén az üveg szigetelőanyagok szálai egy szerves, teljesen természetes anyaggal köthetők össze, így otthonaink belső levegője egészségesebbé válhat.

Vezető szerep az iparágban és az energiahatékonysági szemléletformálásban

A Knauf Insulation 10 éves hazai jelenlétének egyik legfontosabb állomása volt a Magyarországon és Európában is elsőként, valós körülmények között megvalósított, épület energiahatékonysági összehasonlító vizsgálat, a Nálam Szigetelnek program. Ennek eredményeként a gyártó jóvoltából teljeskörűen leszigetelt családi ház egy téli fűtési szezon alatt mindössze fele annyi fűtési célú energiát használt el az egyébként ugyanolyan műszaki tulajdonságokkal rendelkező szigeteletlen házhoz képest. A vizsgálat nem csak, hogy megkérdőjelezhetetlenül bebizonyította a hőszigetelő anyagokban rejlő energia-megtakarítási potenciált, de a nagyszabású akciót övező médiafigyelemnek köszönhetően a lakosság energiatudatosságának formálásában is mérföldkövet jelentett. A programról ugyanis a teljes hazai média mellett a Financial Times is beszámolt, a vállalat pedig az energiahatékonysági szemléletformálásban betöltött szerepe miatt elnyerte a tekintélyes Prizma díjat.

„A lakossági szemléletformálás különösen nagy fontossággal bírt számunkra az eltelt 10 év alatt és a jövőben is tevékenységünk fókuszában marad, hiszen az energiahatékonyságra napjainkban egyre nagyobb figyelem terelődik. A fosszilis energiahordozók pazarlása ellen mi, lakosok a leghatékonyabban hőszigeteléssel védekezhetünk” - mondta Aszódy Tamás, a Knauf Insulation Kft. ügyvezető igazgatója. „Ráadásul miközben kevesebb üvegházhatást keltő CO2-t juttatunk a légkörbe és ez által jobban védjük a környezetet, számottevő összegeket is megtakaríthatunk”– tette hozzá a szakember.

10 éve a hőszigetelési szemléletformálásban is10 éve a hőszigetelési szemléletformálásban is

A cég hazai 10. születésnapja alkalmából 10 médiumnak ítélte oda az Energiahatékonysági szemléletformálásért médiadíjat: a lista: METROPOL, MAGYAR ÉPÍTÉSTECHNIKA, OZONE NETWORK, MTI GAZDASÁGI SZERKESZTŐSÉG, VILÁGGAZDASÁG, PÉNZCENTRUM.HU, GAZDASÁGI RÁDIÓ, MTVA - CSALÁD-BARÁT, EURÓPA RÁDIÓ, A MI OTTHONUNK, és a JAZZY90.9 rádión hétköznaponként 6-10 óra között jelentkező Millásreggeli, és ezen belül a szerdánként 9.30 – 10.00 közötti - a Greenfoval közös - Zöld iránytű műsorblokk szerkesztői kapták a lakossági energiahatékonyság folyamatos ösztönzéséért. Az érintettek: Ács Gábor, Gede Balázs, Kántor Endre, Mihálovits András és Sarkadi Péter.

Energiahatékonysági szemléletformálásért médiadíj 2015: a Millásreggeli képviseletében Kántor Endre, a greenfo zöld iránytűje:Sarkadi PéterEnergiahatékonysági szemléletformálásért médiadíj 2015: a Millásreggeli képviseletében Kántor Endre, a greenfo zöld iránytűje:Sarkadi Péter



Pár év múlva már fűteni is alig fogunk

A költségoptimalizált energiahatékonysági szintek elérése érdekében, a vonatkozó uniós direktíva előírásainak megfelelően, 2015. január elsejétől Magyarországon is szigorúbb előírások léptek életbe az épületszerkezetek hőátbocsátási tényezőire (U-érték) vonatkozóan, vagyis épületeinknek jobban meg kell tartaniuk a meleget. 2018-tól az addig csak központi forrásból finanszírozott épületek mellett már a tisztán önerős építkezések és épületfelújítások esetében is az új hőátbocsátási értékeknek kell megfelelni. „A rendelet szerint 2020-tól már csak közel nulla energiaigényű házakat építhetünk, ez pedig mindössze néhány lépésre van a passzívházak korától. Ezt az állapotot azonban csak korszerű nyílászárókkal és épületgépészettel, valamint megfelelő vastagságú, minőségű szigetelőanyagok használatával lehet elérni. Mindezek fényében vállalatunk arra számít, hogy a törvényi szabályozások hatására és a szemléletformálásnak köszönhetően növekedni fog az energiahatékonyságot segítő termékek iránti kereslet a lakosság részéről” – tette hozzá Aszódy Tamás, aki szerint a szigetelőanyag piacának új és üde színfoltját a nagyvárosi zöldtetők jelentik majd a következő években, amelyek kellemesebbé teszik a beltéri klímát, csökkentik a városi hőszigethatást és nagyobb védelmet nyújtanak a záporok ellen.

Aszódy Tamás, a Knauf Insulation Kft. ügyvezető igazgatója a cég 10. szülinapi buliját nyitja megAszódy Tamás, a Knauf Insulation Kft. ügyvezető igazgatója a cég 10. szülinapi buliját nyitja meg

A Knauf Insulation Magyarországon

A gyártó közvetlen képviselete, amelyet 2005-ben alapítottak, először belga és cseh üveggyapot importtal foglalkozott. A nemzetközi akvizíciók és a kőzetgyapot, üveggyapot és fagyapot üzletágak integrációja során a Heraklith Hungária Kft. vette fel a Knauf Insulation Kft nevet. A német, máig családi tulajdonban lévő cég elsőként kínált hazánkban teljes vertikumú anyagválasztékot mind a kőzet-, mind az üveggyapot hőszigetelő anyagok piacán. A Knauf Insulation 2005-ben vásárolta meg és azóta is folyamatosan fejleszti az alsónemesapáti fagyapot gyárat, amely egyike Európa három Knauf Insulation tulajdonú fagyapot gyárának, amelyek közül is a legköltséghatékonyabban működő egység, valamint az egyetlen olyan üzem, ahol koszorúszigetelési elemeket is gyárt a vállalat. A gyár 90%-ban exportra termel.




Hozzászólások

hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés

hirdetés