3 év múlva a világ lítium-ionos akkumulátor gyártási kapacitásának 62 %-át Kína adja majd. Rajta kívül csak 3 ország számít komoly piaci szereplőnek a területen, az Egyesült Államok, Dél-Korea és Lengyelország.
Januárban kezdte meg a termelést a Tesla nagy médiafigyelmet kapó óriás lítium-ion akkumulátorgyára, a Gigafactory 1 Nevada államban. S bár kétségtelenül mérföldkőnek számít az iparágban a gyár beindítása, világszerte több hasonló méretű üzem állt termelésbe, a legtöbb közülük Kínában.
Simon Moores, a Benchmark Mineral Intelligence ügyvezető igazgatója a Virtal Capitalistnak azt mondta, hogy a Tesla Gigafactory valóban elsődleges fontosságú az elektromos közlekedés elterjedése szempontjából, de a legtöbb új lítium-ion akkumulátorok gyártására szakosodó üzem Kínában épül. Ezek közül néhány a Tesláéhoz hasonlóan hatalmas méretű. Ilyen lesz például a Contemporary Amperex Technology Ltd (CATL) üzeme is, amely ha elkészül, 50 higawatt gyártási kapacitásra lesz képes és ezzel ez lesz a világ legnagyobb ilyen gyára.
A CATL piaci értéke már most is 11,5 milliárd dollár, de a cég akár a világ legnagyobb szereplője is lehet az akkumulátor szektorban, amennyiben 2020-ig iskerül feltornásznia a termelési kapacitásokat a jelenlegi hatszorosára, azaz 50 gigawattra.
Az nrgreport.com szerint a CATL mellett több más gyártó is, például a Panasonic, az LG Chem, a Boston Power is új üzemeket épít Kínában, a Samsung és a BYD pedig a meglévő gyáraikat bővíti. A Kínában jelenleg működő lítium- ion akkumulátorgyárak teljes gyártási kapacitása 16,4 gigawatt, ez 2020-ra várhatóan 107,5 gigawattra nő majd. Ez a nagyarányú növekedés azt jelenti, hogy három év múlva a világ teljes gyártási kapacitásának 62 százalékát Kína adja majd. Az ázsiai országon kívül csupán három ország számít komoly piaci szereplőnek a területen, az Egyesült Államok, Dél-Korea és Lengyelország.
A Visual Capitalist infografikáján a világ jelenlegi kapacitásait és a várható növekedést követheti nyomon.