A rovat kizárólagos támogatója
greenfo/MTI

Egyes uniós tagállamok hátráltatták a károsanyag-kibocsátási tesztek szigorítását, és nem fordítottak elegendő energiát az emissziós adatokat manipuláló autógyártók leleplezésére – írták az Európai Parlament dízelbotránnyal foglalkozó vizsgálóbizottságának (EMIS) friss jelentésében.

A képviselők szerint az Európai Bizottság is hibázott, amiért nem kényszerítette ki a mérési eredmények meghamisítására is alkalmas szoftverekre vonatkozó tilalom betartását.

"Mára kristálytisztán látjuk az autóipari felügyelet hibáit." Az egyik legfontosabb megállapítás, hogy elkerülhető lett volna a botrány, ha az Európai Bizottság és a tagországok egyszerűen csak betartják az uniós jogot" – fogalmazott Gerben-Jan Gerbrandy, a bizottság egyik tagja, aki szerint sokkal szigorúbb ellenőrzés lenne szükséges az autótípusok európai engedélyezése előtt. Mint mondta, egyedül így lehetne elejét venni a következő botránynak.

A bizottság által elfogadott jelentésben Franciaországot, Olaszországot és Spanyolországot említették azon uniós tagállamok közül, amelyek lassítani próbálták a károsanyag-kibocsátásra vonatkozó vizsgálatok szigorítását, azt, hogy laboratóriumok helyett az utakon kelljen tesztelni a járművek emissziós értékeit.

A vizsgálóbizottság egy új uniós ügynökség felállítását kezdeményezte a vonatkozó szabályok kikényszerítésére. "Amit kitaláltunk, annak működnie kell" – közölte Jens Gieseke képviselő. A tegnapi ülésen elfogadott jelentés nem kötelező érvényű, ugyanakkor szakértők szerint előmozdíthatja a szabályozás módosítását.  A parlamenti vizsgálóbizottságot 2015-ben állították fel a dízelbotrány kirobbanása után.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás