Hirdetés
(X)

Az ALDI számára kiemelten fontos, hogy tevékenységének környezetre gyakorolt hatását a legalacsonyabb szinten tartsa, és fenntartható, innovatív megoldásokat vezessen be.

A fenntarthatóság fontos részét képezi a csomagolóanyagok körültekintő használata, hiszen a különféle típusú hulladékok közül a világban a műanyaghulladékok mennyisége növekszik a legnagyobb ütemben. Ezt szabályozandó 2021. július 1-től az Európai Unióban, így Magyarországon is számos egyszer használatos műanyag betiltásra került.

Az ALDI már 2019 év végén kivezette kínálatából az egyszer használatos műanyag termékeket; többek között a műanyag evőeszközöket, poharakat, tányérokat és szívószálakat, valamint a műanyag fültisztító-pálcikákat is, amelyeket a vállalat FSC tanúsított papír pálcikával helyettesít. A magyar beszerzésű saját márkás tejtermékekről elhagyta a műanyag zárófedeleket, ezek helyett – eseti jelleggel – többször használatos, több méretben elérhető szilikon fedelet kínál. Csak ennek az intézkedéseknek köszönhetően éves szinten mintegy 16,4 tonnával csökkent a csomagolások műanyag-felhasználása. Az ALDI célul tűzte ki, hogy saját márkás termékei esetében 2025-ig 100%-ban újrahasznosítható csomagolóanyagot fog használni, illetve szintén 2025-ig csökkenti csomagolóanyag-felhasználását.

Az ALDI-üzletekben a műanyag bevásárlótáskák helyett biológiailag lebomló anyagból készült táskák, illetve papírból készült szatyrok és többször használatos táskák érhetőek el, a zöldség-gyümölcs pultnál környezetbarátabb, biológiailag lebomló zacskókat is választhatnak a vevők.

A frissáru-csomagolások esetében az ALDI-nál már a kezdetek óta elérhetőek voltak a nem műanyag-alapú megoldások, hiszen a vásárlók mindig is használhattak saját, hozott csomagolóanyagot. Sokan – élve a lehetőséggel – textilzsákokat hoztak magukkal a kiválasztott friss áruk csomagolására.

Jelenleg az „Azon melegében” látványpékségeknél papír alapú zacskó áll a vásárlók rendelkezésére, amely műanyag betekintőnyílással rendelkezik. A csomagolás papír és műanyag része könnyedén szétválasztható, és szelektíven gyűjthető.

Az ALDI nem csak a Műanyagmentes Július keretén belül próbál a fenntarthatóság témakörében minél több ismeretet átadni – környezettudatossága a vállalat teljes működésére jellemző, és igyekszik folyamatosan kommunikálni a fenntarthatóság fontosságáról.

Ezen munkájának elismerése, hogy az ALDI Magyarország „Az Év Boltja 2021” versenyen a Kereskedelmi láncok főkategóriában „Az Év Környezettudatos Kereskedője 2021” alkategória győztese lett.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás