Hirdetés

A HÉV-vonalakat 2016-ban vette át az állam a fővárostól. A budapesti közösségi közlekedésben azóta rengeteg fejlesztés történt, megújult az M3-as metró, ebben az időszakban az elmúlt évtizedek legnagyobb járműfejlesztését valósítottuk meg, új villamosok, trolik, buszok érkeztek a városba. Az állam által átvett HÉV-szerelvényekkel azonban csak egy dolog történt: rohadtak tovább. Mostanra annyira leromlott a géppark, hogy csökkenteni kellett a járatok számát.

Az államosítás óta a főváros komoly összegeket fizetett a kormánynak a HÉV-ek városon belüli üzemeltetéséért. Ráadásul évről évre egyre többet. A kormány azonban még több pénzt követelt, holott a szolgáltatás színvonala egyre rosszabbá vált. A kormány és a főváros közötti megállapodás azonban biztosította, hogy a főváros hozzájárulása nélkül ne lehessen csökkenteni a járatok számát. A kormány tavaly év végén közölte, hogy nem hosszabbítja meg a megállapodást, és lám: mától ritkábban járnak a HÉV-ek.

De a kormánynak ez sem elég. Ha rajtuk múlna, nemcsak a fővárosnak, de az utazóknak is többet kellene fizetnie a rosszabb szolgáltatásért. Hiába jár ritkábban a HÉV, ha rajtuk múlna hamarosan egy külön bérlettel lehetne csak utazni rajta – írta Karácsony Gergely főpolgármester mai FB bejegyzésében a HÉV járatritkításról.


Onnan lehet tudni, hogy a kormány kifogy az észérvekből, hogy hadrendbe állítják a hazug propagandát. Mint most, a Budapest-bérlet ügyében. A 4 éve elkezdett Budapest-ellenes politikát 2024-ben újratöltik. De Budapest ellenáll. Karácsony Gergely Budapest főpolgármestere 6 pontja a Budapest-bérletekről.
Részletek: Hat tényállítás a Budapest-bérlet ügyről.

 

 

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás