Hirdetés
greenfo/MTI

A kínai Nankingból ma hajnalban felszállt a Solar Impulse 2 napelemes repülőgép, hogy teljesítse világ körüli útjának eddigi legnehezebb szakaszát, a Csendes-óceán átrepülését.

A Nankingból Hawaiira vezető utat a gép a tervek szerint hat nap alatt teszi meg. A mintegy 8172 kilométeres táv alatt a pilótafülkében a gépet felváltva vezető két pilóta közül a svájci André Borschberg ül, akinek jóformán alvás nélkül (legfeljebb 20 perces pihenőkkel) kell kibírnia az utazást.  A szakasz történelminek is mondható, mert a gép az óceánt még soha nem repülte át, és 24 óránál tovább még soha nem tartózkodott egyfolytában a levegőben.

A kizárólag napenergiával működő Solar Impulse 2 akkumulátorainak napközben fel kell töltődniük, hogy a napfénymentes éjszakai órákat kibírják. A repülőgép napközben 8500 méter magasan száll az óceán fölött, éjjelre pedig ezer méter magasságba ereszkedik.

André Boschberg (balra) és Bertrand Piccard (jobbra) Csonkingban március 31-én, a landolást követően. (Fotó:  EPA/STR )André Boschberg (balra) és Bertrand Piccard (jobbra) Csonkingban március 31-én, a landolást követően. (Fotó: EPA/STR )

A napelemes gép márciusban indult 35 ezer kilométeres világkörüli útjára Abu-Dzabiból. Omán, India, valamint Mianmar érintésével érkezett meg a kelet-kínai Nankingbe. Az egy éjszakára tervezett csonkingi megállás több hétre nyúlt.  Kínában ragadt a Solar Impulse-2.
A Csendes-óceán átrepülését a kedvezőtlen időjárás miatt azóta többször elhalasztották.

Egyszerre csak egy pilóta vezethet, és mindenre neki kell figyelnie. Ez egy óriási gép, nagy szárnyfesztávolsággal. Érzékeny a turbulenciára, és lassú is. Rossz széljárás idején nehéz vezetni. De van robotpilótánk, vécénk, több napi élelmünk, vizünk, meg ami kell. Bírjuk a gyűrődést – mondta a BBC-nek Bertrand Piccard, aki a korábbi útszakaszokon már vezette a Solar Impulse-t.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás