A közlekedés megszelídítése érdeksérelemmel jár

2020. június 9.

Hírek

Csak akkor válhatunk autóközpontú városból emberközpontúvá, ha az utcák, terek is autóközpontúból emberközpontúvá válnak. Ez pedig helyenként szükségszerűen az eddigi közlekedési helyzet megváltoztatásával, ezzel együtt pedig érdeksérelemmel jár, írja Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke, aki az index fővárosi forgalomcsillapítási tervről szóló társadalmi vitasorozatának hetedik cikkében szól hozzá a vitához.

A koronavírus után akár radikális változás is beállhat a budapesti közlekedésben

2020. március 31.

Hírek

A fővárosi kerékpárutakról és a közparkok állapotáról, újak szükségességéről írt hosszú Facebook-bejegyzést Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója. Mint írja, ebben a veszélyhelyzetben a közösségi közlekedés utasszáma 80-90 százalékkal, az autóforgalom a felére-harmadára csökkent. Áprilistól a kerékpáros hálózat gyors bővítését tervezi a főváros

Hiteles széndioxid-kibocsátási adatokat az autókról! Get Real” Konferencia

2020. február 05. - 2020. február 05.

Helyszín: Goethe Intézet, 1092 Budapest, Ráday utca 58.

Programok

Európában a széndioxid (CO2) kibocsátásáért körülbelül 27%-ban felel közvetlenül a közlekedés, és Magyarországon is hasonló ez az arány, azonban ez a kibocsátás jóval nagyobb, ha számításba vesszük a közlekedéshez szükséges egyéb tevékenységek (járműgyártás, útépítés, kőolajkitermelés stb.) kibocsátásait is. Mi több, az összes ágazat közül a közlekedés CO2-kibocsátás növekszik messze a leggyorsabban.

Palkovics László szerint az autómentes nap nem az autósok kirekesztésére szolgál

2019. szeptember 22.

Hírek

Az autómentes nap nem arra szolgál, hogy kirekesszék az autókat a forgalomból, a kezdeményezés célja sokkal inkább az, hogy a közlekedési eszközök tudatos választására ösztönözze a lakosságot – mondta az innovációs és technológiai miniszter tegnapi budapesti sajtótájékoztatóján, ahol zavaros víziókban sem volt hiány.

Hová tűnik az abroncsról lekopott gumi?

2018. június 30.

Hírek

Szinte láthatatlan, de komoly problémát igyekszik tisztázni a Continental egy kutatócsoporthoz társulva: hová kerülnek a szinte észrevehetetlen módon fogyatkozó abroncsok apró maradványai, egyáltalán mik befolyásolják pontosan a kopást?

Szerencsére Budapest nem Los Angeles, vagy Moszkva

2018. február 13.

Hírek

102 órát ülnek a dugóban évente egy magyarországi városban a sofőrök. Itthon Debrecen leelőzte Budapestet. Szombathelyen és Győrben évente összesen kb. fél napot tölt egy átlag autós a dugókban.

Az okos gumiabroncs jelene és jövője

2017. május 15.

Hírek

A környezetszennyezéshez nagymértékben hozzájárul a közlekedés. A gumiipar már elkezdte megtenni az első lépéseket a környezettudatosság irányába, és úgy tűnik, hogy sok meglepő innovációt hoz a jövő.