Hírek
Az ártereknek meghatározó szerepük van az egyre gyakoribb szélsőséges időjárási helyzetek – áradások, aszályok – okozta kihívások mérséklésében. A végéhez közeledik a Danube Floodplain projekt, amely azt vizsgálta, hogyan csökkenthetők az árvízi kockázatok az árterek helyreállításával.
Hírek
29 év egy emberöltő. Ezalatt a Duna-víznek csak az egyötödét engedték a határfolyó medrébe a magyar-szlovák határon. Négyötödét Szlovákiába, a folyammal párhuzamos oldalcsatornába terelik, hogy a bősi erőműben termelje a villamos energiát. A múlt század második felének jelszava a “Legyőzzük a természetet!” volt.
Hírek
Andreas Fath német kémikus 2022 tavaszán teljes hosszában végigússza a Dunát, hogy feltérképezze a folyóban lévő mikroműanyagok mennyiségét. A „Cleandanube“ programmal arra szeretné felhívni a figyelmet, mennyire fontos a folyók mentén fellelhető műanyagok újrahasznosítása. Most Bécsben edzett.
Hírek
Milyennek szeretnénk látni a Dunát? Egészséges, sokszínű élettérnek vagy pusztuló élővilágú, teherforgalmat bonyolító vízisztrádának? Minden fejlesztés, ami jelentős hatással van a Dunára, befolyásolja országunk élhetőségét. Természetvédelem és/vagy teherhajózás?
Hírek
A Duna és vizeink védelme nemzeti érdekünk. A Duna védelme, megóvása nem tűr halasztást. Ki kell ezt mondani június 29-én a Duna nemzetközi napján és ennek szellemében kell cselekedni minden más napon is.
Hírek
Ismét napirendre került a Duna medrének mélyítése: az Európai Unió is komoly pénzeket fordítana arra, hogy a folyó nagyobb teherhajó-forgalmat bírjon el. Környezetvédők helyrehozhatatlan károktól tartanak – Szalma Elemér hidrobiológus szerint a Duna ipari folyó, amin állandó az uszályforgalom.
Hírek
Kihalhatnak a Duna dinoszauruszokkal egy időben kialakul halfajai. Orvhalászat sodorja a kihalás szélére a Duna tokhalfajait a Természetvédelmi Világalap (WWF) friss jelentése szerint.
Hírek
Brüsszel” – ezúttal nem az általános közellenség, hanem az Orbán-kormány számára is kedves multinacionális gazdasági csoportok és a kimeríthetetlen pénzeszsák szinonimájaként – tíz évnyi szünet után ismét fölmelegítette az ötletet, hogy a nagyobb hajók számára is járhatóvá kellene tenni a Dunát. A jelek arra utalnak, hogy a kormánynak nem is az áruszállítás, hanem az EU… Tovább »
Hírek
2020 decemberében a Népszavában indult, majd a Telexen és a 444-en folytatódott a “nagy hídvita”. Ezt egészíti ki a Karátson Gábor kör által február 26-án szervezett szóbeli vita a dél-budapesti hidakról. A vitát Pákozdi Imre mérnök moderálta, aki a Karátson Gábor kör, a Budapest Kör és a Levegő Munkacsoport tagja.
Hírek
Folyamatban van a Duna magyarországi szakaszának hajózhatóságát javító projekt környezeti hatásvizsgálata. Ha a beavatkozásokat végrehajtják, akkor az év nagy részében akadálytalanul haladhatnak Európa legfontosabb víziútján a többezer tonnás szállítmánnyal megrakott teherhajók és a hatalmas szállodahajók.