blog
Budapest Orbán Viktor szempontjából renitens. Nem a kormányára szavaz, nem akar felvonulni mellette, és a fővárost ezért gazdaságilag támadja. A budapesti listás vita nekem tanulságosra sikeredett. Szentkirályi Alexandra aranykalászos fűkaszás nem vállalta azt (talán brownie-t sütött éppen, mint március 15-re), és Magyar Péternek sincs Budapest-programja. Mindketten azért úgy gondolták, hogy nekik a főváros grátisz jár.… Tovább »
Hírek
A fővárosi új Duna-híd megépítése mellett több külső körvasúti megállóhely és a Dél Budai Centrum vasúti közlekedésének fejlesztését is jegelné az a jogszabálytervezet, amelyet a Lázár János által vezetett Építési és Közlekedési Minisztérium hozott nyilvánosságra. A dolog azért érdekes, mert ezek közül a fejlesztések közül kettő még szerepelt Lázár János listáján, ami a folytatandó fővárosi… Tovább »
Hírek
Lázárék szerint a “brüsszeli szankciók” miatt nem épül új híd Budapesten. “Bár a beruházás előkészítése folyamatban van, a tényleges megvalósításáról csak a későbbiekben fog döntés születni”.
Hírek
Nem támogatják a kormány Galvani-projektjének megépítését az ellenzék dél-budapesti képviselőjelöltjei. Nincs szükség városi autópályákra és a lakosságot már a projekt céljainak meghatározásakor be kellett volna vonni. Választói fórumot szervezett 4 civil szervezet, csak a Fidesz jelölt nem mert eljönni.
Hírek
Ősszel két olyan fasor-rekonstrukció is indul, ami fájdalmas lesz. Ráadásul ez csak a kezdet, a szinte egykorú fővárosi faállomány ugyanis egyszerre ér hanyatló korszakába. Bardóczi Sándor főtájépítésszel a lopakodó olimpia, a méhlegelők mellett arról is beszélgetett a Népszava, hogy mi állíthatja meg a kormányt.
Hírek
A kormánynak egyre kevésbé fontos Budapest: az ellenzéki önkormányzat után saját árnyék „városvezetését” is partvonalra tolta. Igencsak pazarlónak tűnik fenntartani évi 3,8 milliárdból a csaknem 200 főt foglalkoztató Budapest Fejlesztési Központot.
Hírek
2020 decemberében a Népszavában indult, majd a Telexen és a 444-en folytatódott a “nagy hídvita”. Ezt egészíti ki a Karátson Gábor kör által február 26-án szervezett szóbeli vita a dél-budapesti hidakról. A vitát Pákozdi Imre mérnök moderálta, aki a Karátson Gábor kör, a Budapest Kör és a Levegő Munkacsoport tagja.
Hírek
Nem csökken egy új híddal az utazási idő, nem csökken a forgalom, nem nagyon mennének az emberek Csepelről Budaörsre, nincs időnk a forgalomcsökkentés halogatására, lehet csillapítani forgalmat híd nélkül is, írja Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke a Telex Hídvita-sorozatának 6. részében, elsősorban Budapest korábbi főépítészének véleményére reagálva.
Hírek
Fürjes Balázs államtitkár álszent tagadása egyre nyilvánvalóbbá teszi, hogy a kormány jelenleg is a „lopakodó olimpiai program” megvalósításán dolgozik. Az államtitkár 28-án este azt nyilatkozta ugyan, hogy az olimpiarendezés ügye nincs a kormány asztalán, a Fürjes Balázs felügyelte sok százmilliárdos beruházások jó része azonban nem nagyon magyarázható mással, mint az újratöltött olimpiai vágyálommal.
Hírek
A főváros által megismert kormányzati háttérdokumentumok szerint dugódíj bevezetésével tervez a kormány Budapesten, mert a tervezett Galvani híd „nem hozná a számokat”, írja a telexnek küldött véleménycikkében Balogh Samu várostervező, a főpolgármester kabinetfőnöke. Az írás a Telex Hídvita-sorozatának keretében jelent meg, aminek kiinduló publicisztikája megkérdőjelezte, hogy szükség van-e egyáltalán új hídra Budapesten.