Hírek
A Duna-hidak közül a Galvani változatnak rengeteg előnye van. Budán nem a Bartók Béla út felé viszi a forgalmat, ahogy a Szabadság híd meg a Petőfi híd, hanem kissé délebbre, ahol a rácsos útszerkezeten át jobban csatlakoztatható a városból kivezető irányhoz. Örüljünk-e annak, hogy 3 évtized múltán Orbán olimpiai lázálma kapcsán előkerült a Galvani híd,… Tovább »
Hírek
A Galvani híd koncepciója alapjaiban hibás: rossz helyen van és az autóforgalmat nem csökkenti, hanem csak áthelyezi a belvárosból a külvárosba. Sőt, az autós közlekedés feltételeinek javításával új forgalmat is generál. Az LMP – Magyarország Zöld Pártja szerint a projektre szánt 100 milliárdos nagyságrendű forrást a tömegközlekedés, kerékpározás fejlesztésére és a helyi igényeket kiszolgáló, mérsékelt… Tovább »
Hírek
Nem a környezettudatosság a fontos, hanem a környezetvédelmi szabályok, melynek betartására az embereket rá kell szorítani. A sofőr nélküli autók mindent megváltoztatnak. 10 évünk van erre felkészülni – véli a greenfo podcastjának vendége: Vargha Márton, a Levegő Munkacsoport szakértője, közlekedési témafelelőse, akinek címbeli mondata a magánvéleménye.
Hírek
Amikor felmerül, hogy korlátozni kell a gépkocsi-forgalmat Budapesten (is), akkor általában mindenki egyetért. Amikor viszont sor kerül(ne) a gyakorlati lépésekre, nemritkán komoly tiltakozás bontakozik ki. A politikusok pedig sokszor már előre félnek a tiltakozásoktól, ezért halogatják az intézkedések megtételét. Vajon igazuk van-e?
Hírek
Gyökeresen átírja a légiközlekedés szabályozását az osztrák kormány: megtiltják az önköltséget nem fedező jegyek árusítását, a rövid utakat megadóztatják, és megszüntetik az olcsó jegyeket. Minden olyan repülőjáratot meg kell szüntetni az országban, ami kiváltható egy legfeljebb 3 órás vonatúttal-ami minket is érint.
Hírek
Csak akkor válhatunk autóközpontú városból emberközpontúvá, ha az utcák, terek is autóközpontúból emberközpontúvá válnak. Ez pedig helyenként szükségszerűen az eddigi közlekedési helyzet megváltoztatásával, ezzel együtt pedig érdeksérelemmel jár, írja Balogh Samu, a főpolgármester kabinetfőnöke, aki az index fővárosi forgalomcsillapítási tervről szóló társadalmi vitasorozatának hetedik cikkében szól hozzá a vitához.
Hírek
A francia kormány 20 millió eurós programmal ösztönzi a kerékpár-használatot, hogy a koronavírus-járvány miatti kijárási korlátozások feloldásakor a tömegközlekedési járművek zsúfoltságától tartó franciák gépkocsi helyett inkább biciklivel járjanak dolgozni, és hogy ne emelkedjen vissza a légszennyezettség a karantén előtti szintre. Az autós lobbi dühöng.
Hírek
Az aktív Magyarországért felelős kormánybiztosa, Révész Máriusz szerint a nehézségek közben is érdemes átgondolni, hogy lehet tovább védeni a gyalogosokat és a kerékpárosokat a KRESZ szabályainak módosításával.
Hírek
Felfoghatatlan pénzek juthatnak válságkezelés címén a fenntarthatóságra. Aki rosszul dönt, kimaradhat az újjáépítésből. Magyarország az első jelek alapján ki fog maradni belőle.
Hírek
Kőkemény javaslatokat fogalmaz meg az az előterjesztés, amit várhatóan április 29-én fogad el Budapest főpolgármestere. Megszűnnének a 70-es sebességhatárok a gyorsutakon a fővárosban, a nem főutakon pedig egységesen 30 km/óra lenne a legnagyobb megengedett sebesség. A gyalogosok, kerékpárosok sokkal biztonságosabban közlekedhetnének, az autósok viszont várhatóan a fejüket fogják majd.