Ki az autóból, ha élhető városokban akar lakni

2024. január 7.

Hírek

Egy hat európai városon (Barcelona, Bécs, London, Örebro, Róma, Zürich) alapuló kutatás szerint, ha a lakosság 10%-a változtatna az utazási szokásain, és nem autóval közlekedne, hanem kerékpárral, a mindennapos közlekedési kibocsátások várhatóan mintegy tizedével csökkennének, alacsonyabb lenne a lég- és zajszennyezés, valamint a zsúfoltság, azaz összességében sokkal élhetőbb környezetet teremthetnénk városainkban.

Hol spórolhatok a lakásépítésnél, és miért nem lesz villamos Pécsen?

2023. október 7.

Hírek

Hogyan lehet minél gyorsabban, és lehetőleg minél olcsóbban saját családi otthonhoz jutni? Akár Zsolnay porcelánnal is csökkenthető a homlokzat felmelegedése, A villamos és troli helyett “metróvasút” és hidrogénbusz kellene Pécsnek. Panelkertváros és újraéleszthető Pécsivíz a hőerőművi pernyekazetták helyén -podcastunkban Karlovecz Zoltán Ybl-díjas építész, Pécs volt főépítésze.

Közlekedési szégyendobogósok: London, Chicago, Párizs

2023. január 17.

Hírek

Egy forgalmi adatok elemzésével foglalkozó cég legfrissebb statisztikái szerint a világon Londonban a legrosszabb a közlekedés, de az élbolyban a magyar főváros is helyet kapott. Világszinten a 23., Európában a 9. legrosszabb a budapesti közlekedés.

Kell nekünk saját kocsi, vagy járhatunk helyette közautóval?

2022. január 30.

Hírek

Nagy előrelépés lenne a környezetvédelem, az élhető város és a társadalmi igazságosság szempontjából, ha kevesebb másfél-két tonnás fémkocka foglalná a teret az utcáinkon. Ezen segíthet a közautó (autómegosztás) intézménye, amely megsokszorozza az autók kihasználtságát – egy átlagos személygépkocsi ugyanis amerikai kutatások szerint az ideje 95 százalékában egy helyben áll (a kevésbé autófüggő, sűrűbb városi szövetű… Tovább »

A Levegő Munkacsoport szerint ránk fér a 30 kilométeres sebességkorlátozás

2021. október 12.

Hírek

Régóta zajlik a vita a 30 km/órás sebességkorlátozásról lakott területeken. Most az Európai Parlament állt ki mellette: a közlekedésbiztonság javítása érdekében egyebek mellett 30 km/órás korlátozás bevezetését javasolja. A Levegő Munkacsoport álláspontja szerint a korlátozás bevezetése számos egyéb előnnyel is járna.

Az intelligens közlekedési rendszerek kockázatai

2020. szeptember 16.

Hírek

Növekszik a városi lakosság jövedelme, és ez azzal is jár, hogy egyre több a személygépkocsi. A sok autó már alig fér el egymástól, szinte minden talpalatnyi helyet elfoglalnak. A városok vezetői azonban, félve a népszerűtlenségtől, ódzkodnak az autózás korlátozásától. Kapóra jönnek nekik a csúcstechnológiai vállalatok által kínált módszerek, amelyekkel állítólag enyhíthetik a közlekedési dugókat és… Tovább »

KRESZ-módosítást hozhat a járvány

2020. május 6.

Hírek

Az aktív Magyarországért felelős kormánybiztosa, Révész Máriusz szerint a nehézségek közben is érdemes átgondolni, hogy lehet tovább védeni a gyalogosokat és a kerékpárosokat a KRESZ szabályainak módosításával.

Karácsony keményen belassítaná a budapesti autózást

2020. április 28.

Hírek

Kőkemény javaslatokat fogalmaz meg az az előterjesztés, amit várhatóan április 29-én fogad el Budapest főpolgármestere. Megszűnnének a 70-es sebességhatárok a gyorsutakon a fővárosban, a nem főutakon pedig egységesen 30 km/óra lenne a legnagyobb megengedett sebesség. A gyalogosok, kerékpárosok sokkal biztonságosabban közlekedhetnének, az autósok viszont várhatóan a fejüket fogják majd.

Mitől lesz fenntartható a városi közlekedés?

2016. február 11.

Hírek

Az Európai Parlament (EP) képviselőinek többsége minél zöldebbnek, tisztábbnak szeretné látni a városokat. Nem öncélúan, hanem azért, hogy jó legyen a városlakó európai polgárok életminősége. Ez derül ki abból a határozatból, amelyet 2015 decemberében fogadott el az EP plenáris ülése.