Hirdetés

Elindult Kínából első útjára a világ legnagyobb konténerszállító hajója. A Csingtao kikötőjéből kifutó HMM Algeciras 24 ezer TEU kapacitással bír, három és fél focipálya férne el rajta. Ha ez az irány, akkor minek a Belgrád-Budapest vasútvonal?

Az HMM Algeciras 200-zal több konténert képes szállítani, mint az eddig legnagyobb ilyen hajó. Ha tele van, 24 ezer konténer lesz rajta, ezek egymás mellett 150 kilométert tennének ki. (a TEU a tengeri áruszállításban használt mértékegység, a 20 láb hosszúságú konténereket jelöli) A hajó 339,9 méter hosszú és 61,03 méter fedélzetszélességű, a fedélzetének területe 24 ezer négyzetméter.

Az Algercirast Dél-Koreában tették vízre, ma reggel érkezett meg üresen Csingtaóba, ahol megrakták, és délután már útnak is indult első útjára. Most még csak 4560 konténert visz: vegyianyagokat, elektronikai cikkeket és nem romló élelmiszereket a dél-koreai Puszanba.  A konténerhajó szállítani fog Ázsián kívül a Szuezi-csatornán keresztül Rotterdamba, Hamburgba, Antwerpenbe és Londonba is– írta az MTI.

Ezek után még inkább kérdéses, hogy mi szükség van a paksi után második legnagyobb hitel általi gazdasági gyarmattá válásunk giga vasúti beruházására?

A Budapest-Belgrád vasútvonal közel ezermilliárdos fejlesztése a magyar nemzeti érdekek szempontjából nem igazolható beruházás. Megmagyarázhatatlanul drága, a megtérülésre nincsenek garanciák, a kormány mégis kiveszi ezt a hatalmas összeget a magyar adófizetők zsebéből. Varga Mihály pénzügyminiszter aláírta a hitelszerződést, amivel a kormány elárulta a nemzeti érdekeket. Orbán titkos terve: a soha meg nem térülő feneketlen (köz)pénzeszsák vasút

A pireuszi kikötő elérését célzó fejlesztés kapcsán csak egy dolog biztos: ebből Mészáros Lőrinc cégei 300 milliárddal részesedhetnek. A fejlesztés értelmetlenségét a kormány ismerte el azzal, hogy állításuk szerint az olaszországi Triesztben létesítendő magyar kikötő minden hazai cég szállítási igényeit kielégíti majd. A kormányzat hazugságait a megalapozó dokumentumok tíz évre történő titkosítása is bizonyítja.

A projekt értelmetlenségét jelzi továbbá, hogy a koronavírus járvány miatt kialakuló gazdasági válság várhatóan átalakítja a világgazdaságot:  csökkenni fog a távolsági kereskedelem, és növekedni fog a hazai és regionális termelés jelentősége. Az LMP szerint ezt a beruházást le kell állítani, és ezt a hatalmas összeget a védekezés céljaira, valamint a gazdaság talpra állítására kell fordítani. Ennek megfelelően határozati javaslatot terjesztettünk az Országgyűlés elé.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás