A rovat kizárólagos támogatója

Szüntesse meg az iskolakezdésre a fővárosi sávlezárásokat Karácsony Gergely főpolgármester, valamint “fejezzék be az autósüldözést”! – írta ma a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkára a főpolgármesternek küldött levelében, amit az MTI szemlézett.

Fürjes Balázs arra kéri a levélben Karácsony Gergelyt, hogy a Fővárosi Önkormányzat minden vezetője hagyjon fel az autósüldözéssel, az autóval közlekedők megbélyegzésével és elítélésével, majd rögtön utána kijelenti, hogy alapvetően nincs is baja a fővárosi közlekedéspolitika alapelvével:

Egyetértünk Főpolgármester úrral abban, hogy új egyensúlyra van szükség Budapest közlekedésében a közösségi közlekedés, az egyéni autós közlekedés, a kerékpáros és gyalogosközlekedés arányát illetően. Csak annyit tesz hozzá, hogy “ugyanakkor nagyon fontos, hogy eközben a munkába járáshoz, munkavégzéshez vagy a családi élet szervezéséhez nélkülözhetetlen autós közlekedést és magukat az autósokat senki se kiáltsa ki ellenségnek”

Autóval közlekedni egy nagyvárosban nem deviancia és nem bűn.

Az államtitkár levelében arra kéri Karácsony Gergelyt, hogy főpolgármesterként azonnal, még a szeptember 1-jei iskolakezdés előtt szüntesse meg a Nagykörúton, az Üllői út belső szakaszán és más forgalmas budapesti főútvonalakon “a budapestiek megkérdezése, a beígért társadalmi párbeszéd nélkül és szakmai hatástanulmányok hiányában”, kísérleti jelleggel kialakított ideiglenes biciklisávokat – melyek közül a nagykörúti hetek alatt Budapest legfontosabb biciklis útvonalává vált.

Kerékpáros sávjában halad a fővárosi Üllői úton kialakított ideiglenes biciklisávban 2020. április 25-én Mónus Márton MTI

Fürjes Balázs úgy vélekedik, hogy ha a több mint tízéves átlagéletkorú, Budapest útjain közlekedő gépkocsiknak a város legforgalmasabb útjain sávlezárásokkal szűkebb keresztmetszetet biztosítanak, sebességkorlátozással pedig lassabb haladásra kényszerítik őket, az növeli a dugót, a károsanyag-kibocsátást, a légszennyezést. Ez pedig a gyalogosok és a kerékpárosok egészségét is károsítja és súlyosbítja a Fővárosi Önkormányzat által kikiáltott klímavészhelyzetet is.

Ezért a kormány arra kéri a főpolgármestert, hogy segítsen “a mesterségesen gerjesztett autósellenesség, a városlakók mesterséges, ideológiai alapú megosztásának” leküzdésében. Az is sokkal jobb megoldás lenne, ha a Transport for London, azaz a londoni BKK mintájára a közösségi közlekedési járatok sűrítésén, esetleg kizárólagos diákjáratok közlekedtetésén gondolkodna a Városháza az autósok “büntetése” helyett.

Fürjes konklúziója szerint  olykor jószándékkal is lehet az eredetinél sokkal rosszabb helyzetet teremteni És hogy tulajdonképpen mit is szeretne a kormány? Fürjes szerint azt, hogy a főváros folytasson le érdemi civil- és szakmai egyeztetéseket, a közlekedési szakma bevonásával készítsenek el a nemzetközi példák tanulságait is feldolgozó szakmai hatástanulmányokat, forgalmi modelleket, és folytasson a kormánnyal közös szakmai munkát, melyhez ő maga és Vitézy Dávid, a kormányzati Budapest Fejlesztési Központ vezetője személyesen is a főpolgármester rendelkezésére áll. (MTI)


Arról persze nem tesz említést a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár, hogy az Orbán rezsim  ( amely híre a szakmai látszategyeztetésekről, és diktatórikus megoldásairól) kivérezteti az ellenzéki önkormányzatokat, így pl. a fővárosi közösségi közlekedés fejlesztésére is egyre kisebb keret áll rendelkezésre.

Nyitókép: Orbán Viktor és Fürjes Balázs a Puskás Aréna pénzügyi zsonglőrei.
Egy sor hibára bukkantak az Európai Szuperkupa-döntőre készülő Puskás Aréna külső betonburkolatán.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás