A Budapest-Belgrád vasútvonal közel ezermilliárdos fejlesztése a magyar nemzeti érdekek szempontjából nem igazolható beruházás. Megmagyarázhatatlanul drága, a megtérülésre nincsenek garanciák, a kormány mégis kiveszi ezt a hatalmas összeget a magyar adófizetők zsebéből. Varga Mihály pénzügyminiszter aláírta a hitelszerződést, amivel a kormány elárulta a nemzeti érdekeket.
A pireuszi kikötő elérését célzó fejlesztés kapcsán csak egy dolog biztos: ebből Mészáros Lőrinc cégei 300 milliárddal részesedhetnek. A fejlesztés értelmetlenségét a kormány ismerte el azzal, hogy állításuk szerint az olaszországi Triesztben létesítendő magyar kikötő minden hazai cég szállítási igényeit kielégíti majd. A kormányzat hazugságait a megalapozó dokumentumok tíz évre történő titkosítása is bizonyítja.
A projekt értelmetlenségét jelzi továbbá, hogy a koronavírus járvány miatt kialakuló gazdasági válság várhatóan átalakítja a világgazdaságot: csökkenni fog a távolsági kereskedelem, és növekedni fog a hazai és regionális termelés jelentősége. Az LMP szerint ezt a beruházást le kell állítani, és ezt a hatalmas összeget a védekezés céljaira, valamint a gazdaság talpra állítására kell fordítani. Ennek megfelelően határozati javaslatot terjesztettünk az Országgyűlés elé.
- április 24.
Keresztes László Lóránt,
az LMP frakcióvezetője
Lásd még:
Belgrád-Budapest vasút: egy előre bejelentett lopás krónikájaOrbán titkos terve: a soha meg nem térülő feneketlen (köz)pénzeszsák vasút
Nyitókép: A Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) által közzétett képen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Ning Csi-csö, a kínai nemzeti fejlesztési és reformbizottság alelnöke és Kern Imre, Szerbia építésügyi, közlekedési és infrastruktúra fejlesztési államtitkára (b-j) Pekingben, a Budapest-Belgrád vasútvonal projektjérõl szóló háromoldalú kormányközi munkacsoport ülése után 2018. június 8-án. MTI Fotó: KKM