Az ikonikus luxus városi terepjárók károsanyag-kibocsátását is manipulálták, ezért hívja vissza őket a német közúti közlekedési hatóság. 60 ezer Porsche érintett a dízelbotrány miatt.
A hatóság a Porsche Cayenne és a Porsche Macan modelleknél talált szabálytalanságok miatt arra kötelezte a gyártót, hogy rendeljen vissza szervizre 6755 darab Euro 6 környezetvédelmi besorolású, 4,2 literes, nyolchengeres, turbófeltöltős dízelmotorral szerelt Cayenne-t és 52 831 darab Euro 6-os, 3,0 literes, hathengeres, turbófeltöltős dízelmotorral szerelt Macant. A kocsik többségét – 40 452 darabot – Németországon kívül tartják üzemben.
A közlemény szerint a motorokat szabályellenesen a kipufogógázt tisztító berendezés kikapcsolására szolgáló szoftverrel szerelték, így előfordulhat, hogy a megengedettnél több nitrogén-oxidot bocsátanak ki. A gyártónak el kell távolítania a programot.
Az eset a Porschét is magában foglaló Volkswagen csoport (VW) dízelbotrányának újabb fejezete.
Az ügy 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a VW-t, hogy olyan szoftvert telepített 482 ezer dízelüzemű jármű kipufogógáz-tisztító berendezésébe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érinti, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.
A VW a világ legnagyobb gépjárműgyártója, tavaly 10,74 millió járművet értékesített, ami 4,3 százalékos növekedés az egy évvel korábbihoz képest. A csoporthoz névadó Volkswagen és a Porsche mellett az Audi, a Skoda a Seat, a Bentley, a Bugatti és a Lamborghini autómárka tartozik. Saját márkájú haszonjárművei mellett a Scania és a MAN tehergépjárműveket, illetve a Ducati sportmotorkerékpárokat is a VW gyártja.