Az Európában eladott elektromos autók mindössze 17%-a tartozik az olcsóbb árkategóriába, miközben a belsőégésű motoroknál ez az arány 37%. A T&E tanulmányából az derül ki, hogy az autógyártók lassítják az elektromos átmenetet azzal, hogy drága, nagy hatótávolságú és feleslegesen nagy méretű autókat gyártanak.
Az elmúlt 5 évben 40 új elektromos típus érkezett a kompakt szegmensben, miközben 66 új típust a luxusmodellek kategóriájában. Miközben Európában az elmúlt 5 évben átlagosan 39%-al nőtt az elektromos autók ára, addig például Kínában 53%-al csökkent!
Ez annak köszönhető, hogy az európai gyártók aránytalanul nagy hangsúlyt fektetnek a nagyméretű autókra és SUV-okra, amelyek árprémiummal kecsegtetnek számukra.
Csakhogy ez sem a környezetvédelem, sem az erőforrás-gazdálkodás szempontjából nem kívánatos.
További részletek angol nyelven a T&E oldalán >>>