Hirdetés
Forrás: vakmajom FB

Miközben a magyar vasút csendben lerohad, a paksi atomerőművi kiszállás miatt kegyvesztett Siemens lefújt mozdonytendere miatt tovább öregszik a hazai gördülő állomány amúgy is matuzsálemi átlagkora, és Lázár János fejetlen kapkodása is csak ront a MÁV helyzetén, a V4 szomszédok a vasúton is elhúznak mellettünk.

A PESA Bydgoszcz, a lengyel vasúti szerelvény gyártó cég egyből két gigagtendert nyert Romániában, 20 illetve 62 vonatot gyárthat le összesen majdnem 900 millió euró értékben, 15 év karbantartással, ami a lengyel cég életének legnagyobb külföldi megrendelése, és olyan gigászokat ütött ki a versenyben mint az Alstom meg a Siemens. Jobb, versenyképesebb ajánlatott tett.

Mi az érdekes a hírben?

Lengyel oldalról: az elmúlt évtized hatalmas vasútfelújításai, bődületes összegből, 10 milliárd euróból a hálózat fele már teljesen megújult, vonalak és állomások, és még költenek majd ugyanennyit, persze EU-pénzből főleg, nemzetközi piacon is életképes gyártókapacitást hozott létre, több európai országba is gyártanak és szállítanak modern lengyel szerelvényeket.

Román oldalról: a bőségesen ömlő EU-források lehetővé teszik a vasút gyors modernizálását, tudnak és akarnak és van is miből vásárolni és nem mogyoróért, és a jelek szerint komolyan veszik a tendereztetést és az európai adófizetők pénzének hatékony felhasználását, hiszen francia és német ajánlatot ütött ki a lengyel.
Win-win. Fúj a történelmileg példátlan pénzszél, csak fel kell húzni a vitorlákat.

Forrás: https://pesa.pl

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás