A rovat kizárólagos támogatója

A Fővárosi Önkormányzat idén is lehetőséget biztosított arra, hogy a budapesti székhelyű civil szervezetek javaslatot tegyenek a Fővárosi Közgyűlés következő évi munkatervének összeállításához. A Levegő Munkacsoport 13 olyan javaslatot terjesztett elő, melyek megvalósításával rövid idő alatt és viszonylag alacsony költséggel jóval élhetőbbé válna Budapest.

Parkolási díjak fedezhetnek szociális és környezetbarát fejlesztéseket

Rövid idő alatt lehetne emelni a parkolási díjakat és fizető parkolás kiterjesztését Budapest egész területére. Az így keletkező többletbevételt pedig szociális támogatásra és a környezetbarát közlekedés fejlesztésére kellene fordítani. „A tapasztalatok azt bizonyítják, hogy a parkolási díjak emelésével érdemben javítható a parkolási helyzet és csökken az autóforgalom.
Az is bebizonyosodott, hogy a parkolási díjak emelése a nem helyben lakók részére a helyi lakók széles körű támogatottságát élvezi. Azt pedig, hogy a helyben lakók parkolási díjainak bizonyos mértékű emelését is elfogadják az érintettek, bizonyítja a Józsefvárosi Önkormányzat intézkedése, amely megszüntette az ingyenes lakossági parkolást és 18.000 és 30.000 forint közötti összegben állapította meg részükre az éves díjat”
– mondta Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke.

Segédmotoros kerékpárok kitiltása

Sürgető a különösen szennyező segédmotoros kerékpárok közlekedésének fokozatos kitiltása is. „Ha egy gyalogos, kerékpáros vagy akár egy autós várakozik egy piros közlekedési lámpánál úgy, hogy mellette egy kétütemű régi robogó pöfög, akkor az számára már ezen egyetlen alkalommal is igen ártalmas lehet. Ha pedig ott egy csecsemő fekszik egy babakocsiban, és akár néhány másodpercig kénytelen beszívni egy ilyen robogó kipufogógázát, akkor már ettől is nagy az egészségkárosodásának a kockázata; kutatások azt is bizonyították, hogy felnőtt korban alakulhat ki rákos megbetegedés a kisgyermekkorban belélegzett olyan anyagok miatt, amelyeket ezek a robogók bocsátanak ki” – állapította meg Szegő Judit környezetkutató, a Levegő Munkacsoport projektvezetője.

Iskolautcák kialakítása

A civil szervezet javasolja minél több iskolautca kialakítását is, vagyis azt, hogy ahol csak lehetséges, a gyerekek biztonsága és egészségük megóvása érdekében korlátozzák a gépkocsik behajtását az iskolák melletti utcákba, különösen a reggeli érkezés és a délutáni távozás óráiban.

A Levegő Munkacsoport javaslatot tett továbbá a belvárost átszelő Kossuth Lajos utca és Rákóczi út humanizálására, az Európa-szerte már elterjedt alacsony kibocsátási övezetek kialakítására, a teherforgalom jobb megszervezésére, valamint a fővárosba vezető utakon újabb buszsávok kialakítására.

Nyitókép: Lukács András, Levegő Munkacsoport

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás