Hirdetés
Forrás: hvg.hu

Kína reméli, hogy a – 2400 év alatt megtérülő – Belgrád-Budapest vasútvonal után utakat, hidakat és energetikai projekteket is megvalósít Magyarországgal.

A Budapest-Belgrád vasútvonal kiépítése a Kína és Közép-Európa közötti együttműködés zászlóshajójaként indult, de több lett ennél, kiderült, hogyan tud Európa együttműködni Kínával, de az is, hogyan tudnak a közép-európai országok egymással együttműködni, mondta Palkovics László innováció és technológiai miniszter Belgrádban, a vasútvonal fejlesztésével foglalkozó magyar-szerb-kínai munkacsoport ülését követő sajtótájékoztatón.

Szavaiból az is kiderült, meg kell oldani még lassú határátkelés problémáját, ami lelassítja a szállítást. A megoldási lehetőségek között szerepel a határ- és vámellenőrzés felgyorsítása összevonással, a technológiai lehetőségek egyszerűsítése a schengeni elvárásokat figyelembe véve, valamint az is, hogy kapacitásbővítéssel, új sávok megnyitásával, illetve a nyitva tartási idő meghosszabbításával tegyék egyszerűbbé az átkelést a határokon.

A Budapest-Belgrád vasútvonal szerbiai szakaszán már elkezdődött a felújítás, Magyarországon pedig megkezdődtek az építés előkészületei, a múlt hónapban aláírták a szerződést a magyar szakasz teljes körű tervezésére és kivitelezésére a kínai-magyar konzorciummal, mondta Palkovics.

Peking, 2018. június 8.
A Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) által közzétett képen Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Ning Csi-csö, a kínai nemzeti fejlesztési és reformbizottság alelnöke és Kern Imre, Szerbia építésügyi, közlekedési és infrastruktúra fejlesztési államtitkára (b-j) Pekingben, a Budapest-Belgrád vasútvonal projektjérõl szóló háromoldalú kormányközi munkacsoport ülése után 2018. június 8-án. MTI Fotó: KKM

A teljes szerbiai szakasz 2022-re készül el, a teljes vonal tervezett befejezési ideje 2023-ban. Ning Csi-Csö, a kínai Nemzeti Fejlesztési és Reformbizottság (NDRC) alelnöke reményét fejezte ki, hogy az együttműködés a jövőben a vasút mellett kiterjed majd az autóutak, hidak és más infrastrukturális fejlesztések, valamint energetikai projektek megvalósítására is.

A projekt 750 milliárd forintba kerül, kínai hitelből valósítjuk meg. Várható megtérülési ideje 2400 év. A beruházás magyarországi részét Mészáros Lőrinc cége végzi kínai cégekkel közös konzorciumában, alvállalkozóként veje, gyereke és saját maga is jelen van.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás