A rovat kizárólagos támogatója
Sorban lehet olvasni a győzelmi jelentéseket a 18 milliárd forintos kaposvári intermodális csomópont átadásával kapcsolatban, holott győzelmi mámor helyett leginkább a mély szomorúság lenne indokolt.

Önmagában az is sokatmondó, hogy tízéves kínlódás után 1, azaz egy projektet sikerült ebben a műfajban átadni. De még szomorúbb a szakmai minőség: a közlekedési módok közötti átszállás javítása helyett itt is egy megalomán városi látványprojektté vált az egész. Sikerült a buszpályaudvart az eddigi helyén felújítani, a vasútállomástól pont annyira, hogy az kényelmes átszállásnak már ne legyen nevezhető. A vasútállomás épületéhez vezető zebrát is nyugatabbra tolták, növelve a vasúti utasok számára szükséges kerülőt. Épült továbbá tessék-lássék módra egy közös busz-vonat peron is, a baj csak az, hogy ezt egyetlen vonat nem fogja használni, tekintve, hogy a többi vonattól és a felvételi épülettől igen messze van. De legalább csináltak egy hatalmas hidat, amit jól lehet fotózni, igaz, az intermodalitáshoz semmi köze nincsen.

Hogy az összes intermodális csomópont projekt totálisan félresiklott szakmailag, költségeik meg elszálltak, az a közlekedési kormányzat alkalmatlanságának eredménye. Mivel az ITM környékén soha nem volt valódi fejlesztő szervezet, egyetlen percig nem volt valódi szakmai gazdája ezeknek a projekteknek, aki az alapcélokat számon kérte volna. Ehelyett odadobták a projekteket a városoknak, nem számolva azzal, hogy a helyközi buszok és vonatok közötti átszállás javítása elsősorban nem az adott nagyvárosok érdeke. Utóbbiak így az alapfeladatot az első kanyarnál kihajították a kukába, és helyette építettek parkot, közúti felüljárót, és sok-sok parkolóhelyet.

Eltelt 10 év, elment sok milliárd tervezésre, illetve Kaposvár esetében sajnos a kivitelezésre is. Az alapcélhoz pedig semmivel nem kerültünk közelebb. Marad nekünk Pocsaj-Esztár, ahol az egyszerű bihari emberek fillérekből oldották meg a busz-vonat átszállást úgy, ahogy azt valóban kell. Előttük, meg azok előtt szégyellhetjük igazán magunkat, akiktől az IMCS-s álmodozás a hasonló kicsi, de értelmes projektek lehetőségét elvette – írta a Magyar Közlekedési Klub.
hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás