Vasutasok mesélik, hogy baj van a nemrég felújított Esztergom – Piliscsaba vonallal. Állítólag Leányvár és Dorog között megsüllyedt a sín, csak politikai okokból titkolják. Milyen ok lehet az, ami fontosabb annál, hogy az újonnan átadott vasúti szakasz hónapokon belül elkezdett tönkremenni? Csak nem Dr. Völner Pál félti a szavazatit?
Vannak néhányan, akik annak ellenére, hogy a tervezettnél sokkal többe kerül és sokkal tovább tart az építkezés, örülnek, hogy legalább Pilisvörösvárig tudnak vonattal menni. Ha ezektől az emberektől a választás előtt megint elvennék a közlekedési eszközüket, akkor biztos, hogy nem szavaznának Völner Pálra, aki jelenleg a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) infrastruktúráért felelős államtitkárára.
Süllyedés?
A választástól függetlenül hogy lehet az, hogy egy frissen épített, 100 km/órás sebességre tervezett vasúti pálya ilyen gyorsan tönkre menjen? Nem is megy annyival a vonat. Ki tetszettek spórolni az anyagot? Csak reménykedni merek abban, hogy a piliscsabai alagút mélyítésnél jobban tetszettek figyelni. Ha jól tudom, Pilisvörösváron az aluljáró még épül. Ott még van remény. Tessék odafigyelni, hogy ott minden rendben legyen! Nem ám ráesik a vonat a buszra és semmivel nem tudunk Pestre menni!
Mint a cikk elején írtam, ez nem hivatalos információ, április 7-ig már nem is lesz az. Nem hiszem, hogy egy vasúti dolgozó alaptalanul híresztelne ilyet. Abban az egyben biztos vagyok, hogy az hamarosan kiderül, hogy a hírnek, vagy a vasútnak van erősebb alapja- írta a civilhetes.hu.
Az írásra érkezett kommentek után a hétvégén a CIVILHETES szerkesztőségének két munkatársa kiment a helyszínre, amelyet fényképekkel dokumentált. Íme a látottak: Ezt az utat bár ne tettük volna meg, mert a csalódás és a sokkolódás közötti állapotban úgy csapódtunk mint a harang nyelve déli harangszókor.
Az első, amit megláttunk az a lassító jel volt, 80 km/órás szabályozás van, nemrég itt még Völner 120 km/h-val robogott (szerencséje volt).
A 35-ös kilométernél megláttuk a korlátozás okát, a bal sín megsüllyedt az áteresz előtt és után. A síneken az látszik, hogy az egyiken egy nyom van, a másikon pedig kettő. Megkérdeztünk egy vasúti szakembert, hogy ez mit jelent. Az volt a válasza, hogy "ez nem szokványos jelenség"!
A vízelvezető árkok a semmibe vezetnek, a kifolyók magasabban vannak mint a befolyók, a szomszédos területre folyik ki a víz, az átfolyók kezdenek feltelni.
A vasúti töltés tömörítettsége meglepően laza. Ezt az egészet jelzi a vonatok belső biztonsági berendezése, de az utasok még semmit sem éreznek belőle.
Beszélgettünk emberekkel, akik elmondták, amit mi látunk, az semmi. "Látnák a Piliscsév utáni szakaszt, amelyet 14,8 méteres szélességre építették. Ez a szélesség 3,5 sínpályának biztosítana helyet, iszonyatos pénzbe került." Arra a kérdésünkre, hogy mi volt az oka ennek a szélesítésnek, azt mondta a szakember, hogy "akik idejöttek vasutat építeni, előtte autópályát építettek és fogalmuk sem volt arról, hogyan kell(ene) ezt csinálni. 30 éve a szakmában vagyok, de ilyen trehány vasútkorszerűsítést még nem láttam."
A kábeleket 4 alkalommal más-más cég fektette, ezért csak hozzávetőleges térkép készült és bármilyen kábelhibát speciális műszerekkel kell keresni, majd pedig lapáttal.
A kábelek fölött nincs sárga műanyag szalag, hanem kenderzsinór van, ami elrohad.
A vasút biztosító berendezések szabálytalanul vannak bekötve, amit fotóink dokumentálnak, öregek, trehányul lefestve.
A környezeti kár, amit 500 méter pályaszakaszon észleltünk, feltehetően milliós nagyságrendű. Talpbetonok tömegesen elásva, a maradék szanaszét hányva.
Olyan az egész, mintha valaki szándékosan kárt akart volna okozni. Völner jogásznak minimum független német vagy svájci szakértőket kellene fogadni az állami kifizetések teljesítése előtt. Mivel ő a FŐNÖK akaratát hajtja végre ez kizárt.
Éppen ezért az adófizetők kapnak egy nagy fricskát, meg egy Völner-irányította FIDESZ-szemetet, a magyaroknak így is jó lesz!
Az eredeti cikk >>>
——————————————————————————————————————————-
A Vörösvárról Budapestig tartó szakasz 2 milliárdba kerül kilométerenként. Összehasonlításképpen, az első TGV Párizs- Lyon szakaszának kilométere 870 millió forintba került, de a híres gyorsvasúthálózat legújabb, 2011-ben átadott szakasza sem került többe 3 és félmilliárd forintnál, viszont ott egy alagutat és 7 viaduktot is megépítettek.
Az Orbán-kormány vasutat épít: lassabban, korruptabban, drágábban
A vélemény oldalon megjelenő írások nem minden esetben tükrözik szerkesztőségünk álláspontját.