Mészáros Lőrincék mintegy 70 milliárd forint értékben vittek el építkezéseket a víziközműprojekt keretében már megítélt 240 milliárd forintból – tudta meg a 24.hu. Az uniós revizorok szerint a fejlesztési projekt 24 győztese közül csak 4 tett érvényes ajánlatot, mégis megkapták a jól fizető munkákat.
Bár Mészáros Lőrinc érdekeltsége csak két régióban futott be, a legtöbb megrendelést mégis a Mészáros és Mészáros Kft. (az Euroaszfalttal közösen) nyerte el: 17 szerződést köthetett az NFP-vel összesen mintegy 70 milliárd forintra. Ez csaknem 30 százaléka az összes víziközmű munkáknak.
A többieknek legfeljebb 10 százalék jutott minden idők legnagyobb, egy tömbben meghirdetett közbeszerzéséből, és csak négy formáció nyert 20 milliárdnál többet. A Magyar Vakond Kft. 24 milliárd, Dunai György cégei, az Euroaszfalt és a Betonútépítő 23 milliárd, a Szabadics Zrt. 22 milliárd, a Colas Alterra Zrt. pedig bő 20 milliárd forintra szerződhettek. A legkevesebbet, 13,6 milliárdot a Swietelsky vitte el, de a Strabag sem villantott nagyot az eddigi 17 milliárdjával – írja a lap. Igaz, még valamelyest módosulhat a rangsor, hiszen az adatigénylés után is folytatódtak a szerződéskötések. Irányváltásnak azonban nincs nyoma: Mészárosék újabb, 5,8 milliárd forintos trófeát gyűjtöttek be Komáromban.
A legijesztőbb az ügyben talán nem is 60 milliárdos elvonás lehetősége, hanem az, amit az uniós revizorok találtak: mint kiderült, a súlyos milliárdokért felfogadott közbeszerzési tanácsadók valahogy nem szűrték ki, hogy olyan formációk is a győztesek közé kerültek, amelyeket ki kellett volna zárni. A revizorok megállapítása szerint:a 6 régióban kihirdetett 24 nyertes közül csak 4 olyan akadt, amelyik érvényes ajánlat alapján nyert, vagyis a keretmegállapodások döntő többségét érvénytelen ajánlatok alapján kötötték meg.