Hirdetés

A Népszabadság szerint magasabb lehet a dugódíj, mint eddig várták: napi 500 helyett 700 forintért autózhatunk a belvárosban elvileg már jövő januártól. A kapus beléptetőrendszer kiépítése 1,5 évet venne igénybe, a P+R parkolók kialakítása még többet. Amíg a kapuk elkészülnek, az időarányos díj helyett napijegy jöhet. A Főpolgármesteri Hivatal cáfol: alaptalanok a dugódíj részleteiről szóló hírek.

Ha Budapesti Közlekedési Központ (BKK) fel tudja gyorsítani a hozzájuk tartozó feladatokat, akkor már januártól elindulhat a rendszer.  A zónahatárok Budán és Pesten is lényegében eldőltek. Budán a Budafoki út – Október23.utca – Bocskai út – Karolina út – Villányi út – Budaörsi út – Alkotás utca – Krisztina körút – Margit körút lenne a határ. Pesten a Hungária körút lehet a zónahatár, vagy a főpolgármester által támogatott Nagykörút vonala. Bár korábban Tarlós István is a Hungáriát preferálta.

 

A kapus beléptetőrendszer kiépítése másfél évet venne igénybe, a P+R parkolók kialakítása még többet. Amíg a kapuk elkészülnek, az időarányos díj helyett napijegy jöhet, ami viszont drágább lenne a korábban tervezettnél: 500 forint helyett 700-at kérhetnek el naponta, az éves bérlet pedig 115 ezer forintna kerülhet.

A dugódíj bevezetésének reális időpontja 2016 vége – ezt mondta korábban Tarlós István, szintén a Népszabadságnak. A főváros a 4-es metróhoz kapott uniós támogatásért vállalta a behajtási díj bevezetését. Ez része a támogatási szerződésnek, és ha nem akarjuk visszafizetni a beruházásra kapott 180 milliárdot, akkor be kell vezetni a dugódíjat- írta a nol.hu, ahol tobábbi információk olvashatóak.
 


Főpolgármesteri Hivatal: alaptalanok a dugódíj részleteiről szóló hírek

Minden alapot nélkülöz, hogy 2016 januárjától bevezetnék a dugódíjat Budapesten, ahogy az is, hogy a főpolgármester a nagykörúti zónahatár mellett tette volna le a voksát – közölte ma délben a Főpolgármesteri Hivatal Kommunikációs Igazgatósága az MTI-vel.

A hivatal arra reagált, hogy a Népszabadság meg nem nevezett forrásokra hivatkozva azt írta: ha a BKK fel tudja gyorsítani a tervezést, jövő januárban bevezethetik a dugódíjat a fővárosban.  A cikk szerint a zónahatár Budán szinte bizonyosan a Budafoki út – Október 23. utca – Bocskai út – Karolina út – Villányi út – Budaörsi út – Alkotás utca – Krisztina körút – Margit körút vonala lenne, Pesten pedig a Hungária körút, ugyanakkor nem vetették el véglegesen a Nagykörutat sem. A lap azt írta: Tarlós István főpolgármester egy szűk körű megbeszélésen utóbbi mellett tette le a voksát. A főpolgármester januárban a lapnak adott interjújában 2016 végét tartotta reálisnak a dugódíj bevezetésére.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás