Az új budapesti lámpaprogram eredményeként 32-ről 29-30 percre csökkent a 4-es és 6-os villamosok menetideje, a 2-3 perces menetidő-csökkenés hatására pedig a BKV változatlan számú villamossal sűrűbben tudja közlekedtetni a járatot. Ez azt jelenti, hogy a reggeli és délutáni csúcsidőben óránként 28 helyett 30 villamos közlekedik, a kapacitás tehát 7%-kal megnőtt.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) büszke a fejlesztésre, mivel jól mutatja az új közlekedési intézményrendszer lényegét. Korábban a lámpaprogramozásnál elsősorban a közúti gépkocsi-közlekedés élvezett előnyt, még akkor is, ha egy adott útvonalon a tömegközlekedést használók vannak többségben. A Nagykörúton óránként csúcsidőszakban egy irányban kb. 3000 ember utazik autóval (ez a hidakon mérhető maximum), míg 8000 utas használja a 4-es és 6-os villamosokat. Logikus és racionális tehát, hogy a többség érdekei és várospolitikai célkitűzéseink szerint a villamosokhoz hangoljuk a zöldhullámot és a lámpaprogramokat.
Az új lámpaprogram eredményeként a villamosok a megállókban csak annyit várakoznak, amennyit az utascsere miatt szükséges. Az új lámpaprogram az első két nap tapasztalatai alapján jól vizsgázott, a várt hatásokat elérték, a villamosok gyorsabban és új, sűrűbb menetrendjüket betartva közlekednek. A Nagykörúton csúcsidőben az eddigi 90 helyett 60 másodperces ciklusokban működnek a lámpák, mely segíti a körúti villamosok egyenletes közlekedését, így a másfél vagy 3 perces követés helyett egyenletes 2 perces követést tudnak biztosítani csúcsidőben, ha nincs fennakadás a vonalon. A folyamatos üzem tapasztalatai alapján, ha valahol még szükséges, a néhány másodperces korrekciókat el fogják végezni. A közúti forgalomban érdemi fennakadást nem okozott az új lámpaprogram, a 60 és 90 másodperces ciklusidőkkel működő útvonalak találkozásainál kisebb, 1-2 perces menetidő-növekedést okozó torlódások fordultak elő. Az első reggeleken ilyet a Széll Kálmán téren és az Üllői úti csomópontban tapasztalt a BKK. A gyalogosok várakozási ideje a legtöbb helyszínen csökkent a korábbi állapothoz képest.
A fejlesztés az Európai Unió és az Új Széchenyi Terv támogatásával valósult meg, a kedvezményezett a Fővárosi Önkormányzat volt. A BKK folytatja a tömegközlekedés előnyben részesítését és hasonló intézkedések megtételét, a BKK Közúttal és a BKV-val együttműködésben. A következő ütemben egyes dél-pesti villamosvonalak környezetében végzik el a lámpaprogramok teljes felülvizsgálatát és villamosbaráttá alakítását.