Hirdetés
G7 gazdasági portál hírlevele

Közel félmillió biciklit gyártottak Magyarországon 2022-ben, ezzel a magyar termelés a 7. legnagyobb az Európai Unióban. A listát Portugália, Románia és Olaszország vezeti.

Főszereplők: a magyarországi gyártás zöme két nagy kerékpármultitól jön: évi 300 ezres gyártókapacitása van Szolnok mellett a holland Accelnek, ott szinte kizárólag e-bike-ok készülnek. A világ legnagyobb kerékpárgyártója, a tajvani Giant gyöngyösi gyára 2020 óta működik, náluk évi nagyjából 200 ezer biciklit szerelnek össze.

  • A magyar gyártók egy nagyságrenddel lejjebb jönnek: a néhány milliárdos árbevételű Neuzer, a Gepidát gyártó Olimpia és a Csepel.
  • A magyarországi keréppárgyártás tovább bővülhet a következő években, hiszen az Accel is bővíteni akar, a Giant pedig nagyon ambiciózus, évi egymillió kerékpárra vonatkozó tervekkel érkezett Magyarországra.

Tágabb kontextus: az európai gyártás általában is felfutóban van, tíz év alatt közel harmadával nőtt a termelés. Ennek egyik oka a kínai biciklikkel szemben érvényben lévő 48,5 százalékos (e-bicikliknél ennél is magasabb) európai védővámok.

Igen, de: míg a kerékpárok összeszerelése már több mint 60 százalékban a kontinensen történik, az alkatrészgyártás java továbbra is a Távol-keleten van. Az ebből következő logisztikai kihívás is hozzájárult ahhoz, hogy a Covid alatt hosszú várólisták alakultak ki.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás