Hirdetés

55 ezer ember biztonsága és Budapest egyik utolsó természetközeli Duna-partja a tét. A Római-partra tervezett mobilgát ellenzői gyarapodnak a budapesti polgármesterek körében – ezt mutatja, hogy a Fővárosi Közgyűlés mai ülésén megszavazta egy, a parti nyomvonaltól eltérő nyomvonal vizsgálatát.

A Greenpeace Magyarország azt várja Budapest megválasztott döntéshozóitól, hogy állítsák le a parti mobilgát engedélyeztetési folyamatát, és találják meg azt a megoldást a Római-part árvízvédelmére, mely egyszerre képes megvédeni a lakosságot és megőrizni a partszakasz természeti értékeit.
A Fővárosi Közgyűlés mai ülésén elutasította a Lányi András szerkesztésében megjelent szakértői javaslatcsomagot, mely a Nánási út-Királyok útja nyomvonalon oldaná meg a Római-part árvízvédelmet. Javaslat a Római-part komplex rendezésére (2,4 MB pdf.)

Annak ellenére, hogy a parti mobilgát terveivel a budapestiek minősített többsége nem ért egyet, és a budapestiek több utcai demonstráción is kiálltak már azért, hogy természetrombolás nélkül akarnak árvízvédelmet. A mobilgát tervét szakmai körökből is egyre több támadás éri. A vízügyi szakma hat nemzetközileg is elismert vízmérnöke adott ki a napokban egy állásfoglalást a part menti mobilgát ellen. A vízügyi szakértők kijelentették: veszélyesnek tartják a parti nyomvonal jelenlegi terveit, és olyan árvízvédelmi megoldást javasolnak, amely nemcsak megóvná a Római-part jelenlegi hangulatát, de valódi biztonságot is nyújtana a Csillaghegyi-öblözetben élő 55 ezer embernek. A Csillaghegyi öblözet árvízvédelme szakmai szempontok az újragondolás mellett (630 KB pdf.)

A közgyűlésen a Főpolgármester nem tette lehetővé, hogy a Fővárosi Közgyűlés tagjai szavazhassanak a Római-part jövőjéről szóló népszavazás lehetőségének kivizsgálásáról, annak ellenére, hogy Tarlós István korábban ígéretet tett arra, hogy “fel fogja vetni” a népszavazás kérdését.

A Greenpeace Magyarország azt várja a III. kerületi önkormányzattól, hogy ne adja meg a tulajdonosi hozzájárulását a parti nyomvonalhoz, a Főváros pedig amellett, hogy a mai közgyűlési döntés értelmében megvizsgálja a telekhatároknál húzodó nyomvonalat, állítsa le a parti nyomvonal jelenleg folyó engedélyezési eljárását.

“Olyan megoldásra van szükség a Római-parton, mely a legkisebb környezeti károkat okozva képes megvédeni a lakosságot, például a jelenlegi, Nánási út – Királyok útja nyomvonalon húzodó gát megerősítével. Ezt követeljük most vasárnap 15:00 órától a Római-parton tartott demonstráción is. Ötvenötezer ember biztonságáról és Budapest egyik utolsó természetközeli Duna-partjáról van szó – nem lehet a budapestiek akaratával és a független vízügyi szakma véleményével szembe menve dönteni egy ilyen horderejű kérdésben” – nyilatkozta Gadó György Pál, a Greenpeace Magyarország zöldterület-kampányfelelőse.

 

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás