Hirdetés

A német kormánykoalíció újra adókedvezményeket vezetne be az elektromos autók vásárlására. A Reuters szerint a javaslat alapján legfeljebb 40 százalékos adókedvezmény járna az új elektromos autók vásárlására a cégeknek 95 ezer eurós értékhatárig.

szenvedő magyar iparnak jól jöhet, hogy a támogatások tavalyi kivezetése után Németország újra adókedvezményekkel tervezi ösztönözni az elektromos autók vásárlását.
  • Az adókedvezményt visszamenőlegesen, július 1. utáni vásárlásokra lehetne érvényesíteni, és 2024 és 2028 között 465 millió euróba kerülne a költségvetésnek. A kormány célja az intézkedéssel a járműállomány dekarbonizációjának elősegítése, és hogy mentőövet dobjon a szenvedő német járműiparnak. A Volkswagen hétfőn jelentette be, hogy két németországi üzeme leállítását mérlegeli.
  • A német kormány tavaly váratlanul kivezette az elektromos autókra vonatkozó állami támogatásokat, részben ennek hatására pedig összeomlott az új villanyautók piaca. Augusztusban csaknem 70 százalékos volt a visszaesés.
  • Az új megrendelések hiányától szenved leginkább a német autóipar, ezért is esett a német ifo gazdaságkutató intézet üzleti klímamutatója mínusz 24,7 pontra augusztusban a júliusi mínusz 18,5 ponthoz képest.

Júliusban az elektromos autók forgalma az EU-ban 11 százalékkal csökkent, a németországi visszaesést (-37 százalék) az sem tudta ellensúlyozni, hogy egyes piacokon (Belgium, Hollandia, Franciaország) nőtt a forgalom. 

  • A tisztán elektromos modellek piaci részesedése január és július között 12,5 százalék volt, kisebb, mint tavaly ugyanebben az időszakban (13 százalék) az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatai alapján.

Miért fontos ez? A német járműipar mélyrepülése a magyar ipari teljesítményen is meglátszik. Nagy Márton gazdasági miniszter idén többször is beszélt róla, hogy összeurópai e-autós vásárlási ösztönző támogatás bevezetésére lenne szükség. E-autókban a német piac körülbelül az uniós piac harmadát adja, ezért is nagy ennek az intézkedésnek a jelentősége.

Szigorú uniós kibocsátási céloknak kell megfelelniük az európai gyártóknak, ezt pedig leginkább az elektromos modellek eladásával tudják teljesíteni. A Portfolio.hu cikke szerint a legnagyobb bajban emiatt a Renault és a Volkswagen van, tehát nekik jöhet a legjobban a német intézkedés.

Nyitókép: depositphotos

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás