Orbán zsákutcás négykerekű gazdaságpolitikája

2024. szeptember 9.

Hírek

A kabinet bőkezűen osztogat. Mintegy ezer milliárd forintot szórt el 2020 óta az Orbán-kormány az autó- és akkumulátorgyárak támogatására, az eredmény kétséges. Több cég úgy kapott milliárdos támogatást, hogy egyetlen új munkahelyet sem kellett létrehoznia.

A giga zöldrefestési blöff

2024. június 27.

Hírek

Jól hangzik, hogy fenntarthatósági célokat követő cégekhez viszik az alapok a kisbefektetők pénzét, csakhogy valójában autógyárak, olajcégek vagy épp fast fashion ruhagyárak kapják a befektetések nem elhanyagolható részét. 6500 milliárd forintot fektettek be a fenntarthatóságinak nevezett alapok a legnagyobb szennyező cégekbe.

Törékeny az orbáni gazdasági modell

2024. május 9.

Hírek

A mostani miniválság mutatja, miért veszélyes az akkugyáraknak való kiszolgáltatottság. 2,8 százalékkal csökkent az ipari termelés volumene márciusban a munkanaphatástól tisztított év/év adatok szerint.

Az e-autózás hátulütője

2024. március 1.

Hírek

Az Európában eladott elektromos autók mindössze 17%-a tartozik az olcsóbb árkategóriába, miközben a belsőégésű motoroknál ez az arány 37%. A T&E tanulmányából az derül ki, hogy az autógyártók lassítják az elektromos átmenetet azzal, hogy drága, nagy hatótávolságú és feleslegesen nagy méretű autókat gyártanak.

Orbán évértékelőjének zöld bullshittjei

2024. február 18.

Hírek

Orbán Viktor tegnap délután tartotta évértékelőjét a “karmelita főhadiszállás” lábánál a Várkert Bazárban. Az elkordonozott protokoll eseményen a mérvadó sajtó nem vehetett részt A szervező Polgári Magyarországért Alapítvány a döntést a helyszín befogadóképességének szűkösségével indokolta, hiába tartják az évértékelőt évek óta itt. A 24.hu mellett így járt a Telex, az RTL, a Blikk és a… Tovább »

Orbánnak fontosabbak a kínai multik, mint a hazai kis és középvállalatok. Minimum 60 milliárdot adunk a kínai BYD szegedi autógyárának

2023. december 22.

Hírek

Szegeden épít üzemet a világ legnagyobb elektromos autógyártójának számító, kínai BYD. Az óriásberuházás erényei és hátrányai mellett érvelők szinte ugyanazokat a tényezőket hozzák fel, csak színükről vagy fonákjáról nézve azokat. Csak a területre 60 milliárdot az az Orbán-kormány. A direkt támogatásról sunyít Szijjártó.

Alacsony hatékonyság, összeszerelő-üzem – a magyar autógyártásnak továbbra sincs presztízse

2023. szeptember 24.

Hírek

A globális autópiac éppen olyan irányt vesz, mint 15 éve az okostelefonoké. Ez annak is köszönhető, hogy Európában kevés a mérnök, a legjobbakat pedig Ázsiában fizetik meg. Ázsia előretörése megállíthatatlan az autóiparban, és ennek évtizedeken átnyúló hatása lesz. Így lehetne összefoglalni a 61. Közgazdász-vándorgyűlés pénteki beszélgetését.