Hírek
Amikor a szabályozó rossz dologra lő, a piaci folyamatok jellemzően torzulnak. A károsanyag-kibocsátás sokáig a szén-dioxid kibocsátással volt egyenlő a fejekben, ezért került a tényleg kisebb CO2 kibocsátású dízel előnybe a benzines meghajtással szemben – a már a 90-es években is környezetbarát – Európában. A mostani, hirtelen dízel-ellenesség hasonló torzulásokat okozhat hosszabb távon.
Hírek
Tovább zuhant a dízel autók piaci részesedése az új autó értékesítéseknél Európában, miközben a benzines és az alternatív meghajtásúak népszerűsége folyamatosan nő. A PSA csoport például közel 100 ezer benzines motort importál járműveibe Kínából, hogy ki tudja elégíteni a megnövekedett keresletet.
Hírek
2 évvel a dízelbotrány kirobbanása után jelent meg az az összefoglaló tanulmány, amely bemutatja: a dízelautók nemcsak a levegőt szennyezik jobban, de az éghajlatra is károsabbak, mint a benzinesek. Évente mintegy 68 000 európai polgár fizet az életével egy elhibázott döntés miatt.
Hírek
A Daimler visszahív szervizelésre több mint hárommillió dízeles Mercedes-Benz gépkocsit – közölte tegnap a német autógyártó társaság.
Hírek
Franciaországban 2040-től betiltanák a benzin és dízel üzemű új autók értékesítését.
Hírek
Kitilthatják a kevésbé korszerű dízel járműveket Münchenből. Stuttgart és más német városok is hasonló lépéseket terveznek. Még több környezetszennyező használt autó jön hozzánk is?
Hírek
A dízelautók kipufogógázában lévő nitrogén-oxid miatt világszerte évente 108 ezren halnak meg idő előtt – állapította meg egy nemzetközi kutatócsoport.
Hírek
Vajon hogyan jutottunk el odáig, hogy EU pecséttel ellátott olyan típusbizonyítványt adnak új autókhoz, melyben a kibocsátási értékek messze vannak a valóságtól? Ezt vizsgálta az Európai Parlament egyik vizsgálóbizottsága.
Hírek
A dízelbotrányt követően esni kezdett a dízelautók népszerűsége: a dízeltulajdonosok közül már minden harmadik benzinüzemű autóra váltana a dízelmotorok koromkibocsátása és használatuk lehetséges korlátozása miatt. Az elektromos autó még nem alternatíva.
Hírek
Zsákutca volt a dízelhajtású személyautó terjedésének támogatása Európában, a környezetvédelmi nyomás és növekvő fenntartási költségeik miatt 10-15 év múlva eltűnnek a kontinensről ezek a járművek, mondta az NRGREPORT-nak Pletser Tamás, az Erste Befektetési Zrt. olaj- és gázpiaci tanácsadója.