Hídvita: 5 tévhit a budapesti hídépítésről

2021. január 31.

Hírek

Nem csökken egy új híddal az utazási idő, nem csökken a forgalom, nem nagyon mennének az emberek Csepelről Budaörsre, nincs időnk a forgalomcsökkentés halogatására, lehet csillapítani forgalmat híd nélkül is, írja Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke a Telex Hídvita-sorozatának 6. részében, elsősorban Budapest korábbi főépítészének véleményére reagálva.

300 napon át hajózhatóvá, és 2,7 méter méllyé teszik a Duna hazai szakaszát

2021. január 30.

Hírek

Megkezdődött a dunai hajóút fejlesztésének környezetvédelmi engedélyezése.  A program célja, hogy a teljes magyar szakaszon akadálymentesen lehessen közlekedni a 25 deciméteres merülésű, 1300-1600 tonna hordképességű hajókkal. A jobb hajózhatóságot célzó beavatkozások 2023-ban indulhatnak.

Schneller: Budapestnek szüksége van hidakra

2021. január 19.

Hírek

Hídra szüksége van Budapestnek, de nem mindegy, hogyan. Az új hidak legyenek városi hidak, amelyek hídfői nem nagy kiterjedésű közlekedési csomópontok, hanem – ahol csak lehetséges – valódi városi terek. Ugyanez persze vonatkozzon a meglévő hidak, például az Árpád híd, az Erzsébet híd és a Petőfi híd hídfő tereire is. Schneller István építész-urbanista írása a Telexen… Tovább »

134 kilométerrel kurtítottuk meg a Dunát

2020. május 14.

Hírek

Az emberi beavatkozások miatt 134 kilométerrel lett rövidebb a Duna folyó hossza az elmúlt két évszázad alatt – állapították meg kutatók. Eközben 40 százalékkal keskenyebb is lett a folyó.

Természetvédelmi területté nyilvánították a Duna Táti-szigeteit

2020. március 28.

Hírek

A Duna Esztergom feletti szakaszán található szigetcsoport területén védett, fokozottan védett növényfajok élnek, pl a kornistárnics és a mocsári aggófű. A szigetvilág érintetlensége biztosíthatja a fekete gólya, a rétisas, a haris és az európai hód életfeltételeit. Az Agrárminisztérium természetvédelmi területté nyilvánította a Duna Táti-szigeteinek közel háromszáz hektáros térségét.

Vadevezés vagy vad építkezés: mi legyen a Római-parttal?

2020. február 27.

Hírek

A Város és Folyó Egyesülettel együtt az index három részes, Sodrás című sorozatban tárja fel a budapesti Duna-partok legtermészetesebb és legforgalmasabb szakaszait. Tájépítészek, építészek, környezetvédelmi szakemberek, helyi lakosok mesélnek a Római partról,

Mi a baj a szentendrei kerékpáros híddal a tudományos tények tükrében

2020. február 3.

Hírek

Minden a Dunát érintő mesterséges környezet átalakítás előtt fel kell mérni az ezzel járó esetleges káros ökológiai és természetvédelmi következményeket és amennyiben felmerülnek ilyenek, akkor a döntéshozatal során ezekre is tekintettel kell lenni. Nem pusztán jól felfogott érdekünk miatt önként, hanem azért is, mert a Duna kiemelt jelentőségű természetmegőrzési területnek (Natura 2000) számít.

Mi is kértük felvételünket az UNESCO Bioszféra Rezervátumába

2019. október 3.

Hírek

Az ENSZ Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezetének (UNESCO) úgynevezett Bioszféra-rezervátum címe – hasonlóan az UNESCO világörökséghez – nagy nemzetközi elismerést jelent, amelynek elnyerésére az országok évente pályázhatnak. A WWF Adria szerint az UNESCO jövő júniusban nyilváníthatja az “Európai Amazóniát” öt országot átívelő bioszféra rezervátummá.