Schneller: Budapestnek szüksége van hidakra

2021. január 19.

Hírek

Hídra szüksége van Budapestnek, de nem mindegy, hogyan. Az új hidak legyenek városi hidak, amelyek hídfői nem nagy kiterjedésű közlekedési csomópontok, hanem – ahol csak lehetséges – valódi városi terek. Ugyanez persze vonatkozzon a meglévő hidak, például az Árpád híd, az Erzsébet híd és a Petőfi híd hídfő tereire is. Schneller István építész-urbanista írása a Telexen… Tovább »

Közösségi gyűlést hívnának össze jövőre a Galvani ügyében.

2020. december 18.

Hírek

Karácsony Gergely főpolgármester levelet írt Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszternek a Galvani híd ügyében arról, hogy a Budapesti Fejlesztési Központ sikertelen társadalmi egyeztetése helyett egy egész Budapestet reprezentálni képes közösségi gyűlést kell összehívni.

Vajon mennyi értelmetlen pénzt és energiát költünk még Orbán Lopakodó Olimpia Programjára?

2020. december 12.

Hírek

A Duna-hidak közül a Galvani változatnak rengeteg előnye van. Budán nem a Bartók Béla út felé viszi a forgalmat, ahogy a Szabadság híd meg a Petőfi híd, hanem kissé délebbre, ahol a rácsos útszerkezeten át jobban csatlakoztatható a városból kivezető irányhoz. Örüljünk-e annak, hogy 3 évtized múltán Orbán olimpiai lázálma kapcsán előkerült a Galvani híd,… Tovább »

A Galvani híd lesz a Fürjes-Vitézy duó 4-es metrója

2020. szeptember 22.

Hírek

A Galvani híd koncepciója alapjaiban hibás: rossz helyen van és az autóforgalmat nem csökkenti, hanem csak áthelyezi a belvárosból a külvárosba. Sőt, az autós közlekedés feltételeinek javításával új forgalmat is generál. Az LMP – Magyarország Zöld Pártja szerint a projektre szánt 100 milliárdos nagyságrendű forrást a tömegközlekedés, kerékpározás fejlesztésére és a helyi igényeket kiszolgáló, mérsékelt… Tovább »

Megvédtük a Határ úti Kiserdőt a Galvani híd forgalmától!?

2020. március 1.

Hírek

A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa február 27-i döntése értelmében nem épülhet új út a Kiserdő mentén a fővárosi önkormányzat, az érintett kerületek és a helyi lakosság egyetértése nélkül. Karácsony Gergely kontra Vitézy Dávid.

A Galvani-híd megépítése önmagában nem csillapítaná a belváros forgalmát

2020. február 29.

Hírek

Budapest céljaival ellentétesen az autóforgalom növekedését hozhatja a Galvani-híd jelenlegi tervek alapján való megépítése. A hiányzó dél-budapesti kapcsolat csak megfelelő intézkedések és a mostaninál emberibb léptékű tervek esetén szolgálhatja a belváros forgalomcsillapítását, illetve segítheti a közösségi és kerékpáros közlekedés térnyerését.

A Galvani híd sem tehermentesítene

2020. január 25.

Hírek

„Az új híd akár 35-50 ezer autóval is csökkenthetné a belvárosi hidak, és napi 6 ezer autóval a belső Üllői út forgalmát” – ezzel az érvvel igyekszik indokolni a kormány a Galvani-híd megépítésének tervét. Az eddigi tapasztalatok viszont ezt egyáltalán nem támasztják alá.

Társadalmi egyeztetés a Kiserdőért – Alternatív megoldások

2019. február 11.

Helyszín: Mátrix Oktatási Központ 1192 Budapest, Kós Károly tér 4.

Sajtótájékoztatók

Társadalmi egyeztetés a Kiserdőért – Alternatív megoldások. Van más út – Összefogás a Kiserdőért és Átalakuló Wekerle / Transition Wekerle szervezésében.  

Új Duna híd épül a semmibe

2017. december 18.

Hírek

Új Duna lesz a neve a Galvani utca–Illatos út-vonalában megépülő hídnak, melyet a bebukott 2024-es olimpiai játékokra tervezett fejlesztések keretében építenek meg.