Hírek
Hídra szüksége van Budapestnek, de nem mindegy, hogyan. Az új hidak legyenek városi hidak, amelyek hídfői nem nagy kiterjedésű közlekedési csomópontok, hanem – ahol csak lehetséges – valódi városi terek. Ugyanez persze vonatkozzon a meglévő hidak, például az Árpád híd, az Erzsébet híd és a Petőfi híd hídfő tereire is. Schneller István építész-urbanista írása a Telexen… Tovább »
Hírek
Karácsony Gergely főpolgármester levelet írt Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszternek a Galvani híd ügyében arról, hogy a Budapesti Fejlesztési Központ sikertelen társadalmi egyeztetése helyett egy egész Budapestet reprezentálni képes közösségi gyűlést kell összehívni.
Hírek
A Duna-hidak közül a Galvani változatnak rengeteg előnye van. Budán nem a Bartók Béla út felé viszi a forgalmat, ahogy a Szabadság híd meg a Petőfi híd, hanem kissé délebbre, ahol a rácsos útszerkezeten át jobban csatlakoztatható a városból kivezető irányhoz. Örüljünk-e annak, hogy 3 évtized múltán Orbán olimpiai lázálma kapcsán előkerült a Galvani híd,… Tovább »
Hírek
A Galvani híd koncepciója alapjaiban hibás: rossz helyen van és az autóforgalmat nem csökkenti, hanem csak áthelyezi a belvárosból a külvárosba. Sőt, az autós közlekedés feltételeinek javításával új forgalmat is generál. Az LMP – Magyarország Zöld Pártja szerint a projektre szánt 100 milliárdos nagyságrendű forrást a tömegközlekedés, kerékpározás fejlesztésére és a helyi igényeket kiszolgáló, mérsékelt… Tovább »
Hírek
A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa február 27-i döntése értelmében nem épülhet új út a Kiserdő mentén a fővárosi önkormányzat, az érintett kerületek és a helyi lakosság egyetértése nélkül. Karácsony Gergely kontra Vitézy Dávid.
Hírek
Budapest céljaival ellentétesen az autóforgalom növekedését hozhatja a Galvani-híd jelenlegi tervek alapján való megépítése. A hiányzó dél-budapesti kapcsolat csak megfelelő intézkedések és a mostaninál emberibb léptékű tervek esetén szolgálhatja a belváros forgalomcsillapítását, illetve segítheti a közösségi és kerékpáros közlekedés térnyerését.
Hírek
„Az új híd akár 35-50 ezer autóval is csökkenthetné a belvárosi hidak, és napi 6 ezer autóval a belső Üllői út forgalmát” – ezzel az érvvel igyekszik indokolni a kormány a Galvani-híd megépítésének tervét. Az eddigi tapasztalatok viszont ezt egyáltalán nem támasztják alá.
Hírek
Fakivágás és a kertvárosra zúdított autóforgalom helyett alternatív útvonalat javasolnak dél-pesti civilek. A fórumra a fideszes illetékesek el sem jöttek – ennyire érdekli őket a helyiek véleménye.
Sajtótájékoztatók
Társadalmi egyeztetés a Kiserdőért – Alternatív megoldások. Van más út – Összefogás a Kiserdőért és Átalakuló Wekerle / Transition Wekerle szervezésében.
Hírek
Új Duna lesz a neve a Galvani utca–Illatos út-vonalában megépülő hídnak, melyet a bebukott 2024-es olimpiai játékokra tervezett fejlesztések keretében építenek meg.