Indulhat a Budapest körüli vasúti nagyberuházás. Putyin hiteléből?

2022. május 16.

Hírek

Már az élővilág előzetes felmérése és környezeti hatástanulmány készítésére írnak ki eljárást a V0 vasúti körgyűrűre, amely elkerülné Budapestet. A cél, hogy a mostani napi 400 helyett duplányi tehervonat közlekedhessen. Orbán Viktor még februárban egyeztetett a projektről Vlagyimir Putyin orosz elnökkel, aki 2 milliárd dolláros hitelkeretet ígért a megvalósításra.

A Fővárosi Törvényszék ítéletében megsemmisítette a Déli Körvasút bővítésének környezetvédelmi engedélyét

2022. február 19.

Hírek

A pert a Védegylet Egyesület indította a Hamzsabégi úti lakosok támogatásával. Az ítélet, amely még csak szóban került kihirdetésre, kifogásolta, hogy a környezetvédelmi engedély nem foglalkozott megfelelően a talajvízzel, a zajterheléssel, a madárvédelemmel és a beruházás alternatíváival. Az ítélet ellen fellebbezésnek helye nincs.

A kormány felemás vasúttámogatási politikája

2021. szeptember 1.

Hírek

A vasút versenyképességének növeléséhez elengedhetetlen a légi és közúti közlekedés támogatásának megszüntetése. A Levegő Munkacsoport támogatja a célkitűzést, azonban aligha valósítható meg, ha a kormány továbbra is hatalmas összegekkel támogatja a légi és közúti közlekedést.

Kelenföldről a Nyugatiba vasúti alagúton?

2020. június 5.

Hírek

Nyílt közbeszerzési eljárást írt ki a Kelenföld állomás és a Nyugati pályaudvar közötti, Duna alatti vasúti alagút lehetséges nyomvonalának, költségeinek és hasznainak vizsgálatára szolgáló megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére a BFK. Van benne ráció. No meg borítékolható az esetleges kivitelező.

A kormány elárulta a nemzeti érdekeket

2020. április 25.

Hírek

A Budapest-Belgrád vasútvonal közel ezermilliárdos fejlesztése a magyar nemzeti érdekek szempontjából nem igazolható beruházás. Megmagyarázhatatlanul drága, a megtérülésre nincsenek garanciák, a kormány mégis kiveszi ezt a hatalmas összeget a magyar adófizetők zsebéből. Varga Mihály pénzügyminiszter aláírta a hitelszerződést, amivel a kormány elárulta a nemzeti érdekeket.

Vitézy Dávid tervei a Budapest Fejlesztési Központ élén

2020. január 22.

Hírek

Nekiláthatunk a Népliget megújításának és a belváros forgalomcsillapításának. Az új, Budapest Fejlesztési Központot vezető Vitézy Dávid reagált a kinevezésére, és azt is megírta, mire számíthatnak a budapestiek a közeljövőben.

Mészáros Lőrincet hibáztatják a balatonszemesi park tönkretételéért

2018. május 9.

Hírek

Fákat vágtak ki, majd a helyükön betont őröltek, kevertek illetve rengeteg bontási hulladékot tároltak a vasútfelújítás idején. A parkot és környékét azóta sem hozták rendbe. Takács József polgármester szerint a Népszava újságírója nem tud pártatlan cikket írni az ügyről, így nem válaszolt a kérdéseire.

Csak 20 milliárd jut vasútfejlesztésre

2018. március 27.

Hírek

A kormány a vasúthálózat fejlesztésére 2019-re legfeljebb 16,611 milliárd forint, 2020-ra pedig legfeljebb 3,442 milliárd forint kötelezettségvállalást hagyott jóvá az adott évi központi költségvetésben. Ez csak töredéke az értelmetlen Budapest – Belgrád vonalnak.