Adhatjuk olcsón a vonatjegyet, de a romos járműparkkal nem tudunk új utasokat bevonzani

2023. július 5.

Hírek

A hazai vasútfejlesztésben új szemléletmódra van szükség. Hosszú távon tovább kell lépni a meglévő pályák toldozásán és csatlakozni kell a nagyívű európai projektekhez. A hasonló helyzetű országok már rég nem a 160 km/h-s sebesség elérésén dolgoznak. Nálunk a járműállománynál már az is kérdéses, hogy az idei szezont hogyan vészeli át a MÁV.

17 milliárdos titkos vasúti mutyi Mészáros Lőrincnek

2023. május 6.

Hírek

17000 millió forint többletforrást biztosítana a kormány a GSM-R nevű vasúti informatikai beruházásra, miközben csökkentené a műszaki tartalmát – írta a Szabad Európa. A lap szerint az uniós operatív programból is kivennék a projektet, azaz uniós helyett tisztán saját forrásból valósítanák meg.

Okos megoldásokkal tennék versenyképessé az európai vasutat

2022. július 29.

Hírek

Július közepén Bécsben találkoztak az európai vasúttársaságok vezetői, hogy állást foglaljanak Ukrajnáról és szándéknyilatkozatot írjanak alá a digitális fejlesztésekről. Okos infrastruktúrával és okos technikával tennék versenyképessé a vasutat a közúttal szemben.

Indulhat a Budapest körüli vasúti nagyberuházás. Putyin hiteléből?

2022. május 16.

Hírek

Már az élővilág előzetes felmérése és környezeti hatástanulmány készítésére írnak ki eljárást a V0 vasúti körgyűrűre, amely elkerülné Budapestet. A cél, hogy a mostani napi 400 helyett duplányi tehervonat közlekedhessen. Orbán Viktor még februárban egyeztetett a projektről Vlagyimir Putyin orosz elnökkel, aki 2 milliárd dolláros hitelkeretet ígért a megvalósításra.

A Fővárosi Törvényszék ítéletében megsemmisítette a Déli Körvasút bővítésének környezetvédelmi engedélyét

2022. február 19.

Hírek

A pert a Védegylet Egyesület indította a Hamzsabégi úti lakosok támogatásával. Az ítélet, amely még csak szóban került kihirdetésre, kifogásolta, hogy a környezetvédelmi engedély nem foglalkozott megfelelően a talajvízzel, a zajterheléssel, a madárvédelemmel és a beruházás alternatíváival. Az ítélet ellen fellebbezésnek helye nincs.

A kormány felemás vasúttámogatási politikája

2021. szeptember 1.

Hírek

A vasút versenyképességének növeléséhez elengedhetetlen a légi és közúti közlekedés támogatásának megszüntetése. A Levegő Munkacsoport támogatja a célkitűzést, azonban aligha valósítható meg, ha a kormány továbbra is hatalmas összegekkel támogatja a légi és közúti közlekedést.

Kelenföldről a Nyugatiba vasúti alagúton?

2020. június 5.

Hírek

Nyílt közbeszerzési eljárást írt ki a Kelenföld állomás és a Nyugati pályaudvar közötti, Duna alatti vasúti alagút lehetséges nyomvonalának, költségeinek és hasznainak vizsgálatára szolgáló megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére a BFK. Van benne ráció. No meg borítékolható az esetleges kivitelező.

A kormány elárulta a nemzeti érdekeket

2020. április 25.

Hírek

A Budapest-Belgrád vasútvonal közel ezermilliárdos fejlesztése a magyar nemzeti érdekek szempontjából nem igazolható beruházás. Megmagyarázhatatlanul drága, a megtérülésre nincsenek garanciák, a kormány mégis kiveszi ezt a hatalmas összeget a magyar adófizetők zsebéből. Varga Mihály pénzügyminiszter aláírta a hitelszerződést, amivel a kormány elárulta a nemzeti érdekeket.