Hírek
Feldarabolják az Orbán-kormány fővárosi projektjeit megvalósító, csaknem 300 főssé duzzasztott céget, a Horváth utcai központban teljes a káosz. Lázár korábban arra biztatta Palkovics László minisztert, hogy ne adjon pénzt a fővárosnak, mert az elmúlt 20 évben a fejlesztési források 2/3-át Budapest használta fel.
Hírek
Már az élővilág előzetes felmérése és környezeti hatástanulmány készítésére írnak ki eljárást a V0 vasúti körgyűrűre, amely elkerülné Budapestet. A cél, hogy a mostani napi 400 helyett duplányi tehervonat közlekedhessen. Orbán Viktor még februárban egyeztetett a projektről Vlagyimir Putyin orosz elnökkel, aki 2 milliárd dolláros hitelkeretet ígért a megvalósításra.
Hírek
A pert a Védegylet Egyesület indította a Hamzsabégi úti lakosok támogatásával. Az ítélet, amely még csak szóban került kihirdetésre, kifogásolta, hogy a környezetvédelmi engedély nem foglalkozott megfelelően a talajvízzel, a zajterheléssel, a madárvédelemmel és a beruházás alternatíváival. Az ítélet ellen fellebbezésnek helye nincs.
Hírek
A vasút versenyképességének növeléséhez elengedhetetlen a légi és közúti közlekedés támogatásának megszüntetése. A Levegő Munkacsoport támogatja a célkitűzést, azonban aligha valósítható meg, ha a kormány továbbra is hatalmas összegekkel támogatja a légi és közúti közlekedést.
Hírek
Nyílt közbeszerzési eljárást írt ki a Kelenföld állomás és a Nyugati pályaudvar közötti, Duna alatti vasúti alagút lehetséges nyomvonalának, költségeinek és hasznainak vizsgálatára szolgáló megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére a BFK. Van benne ráció. No meg borítékolható az esetleges kivitelező.
Hírek
A Budapest-Belgrád vasútvonal közel ezermilliárdos fejlesztése a magyar nemzeti érdekek szempontjából nem igazolható beruházás. Megmagyarázhatatlanul drága, a megtérülésre nincsenek garanciák, a kormány mégis kiveszi ezt a hatalmas összeget a magyar adófizetők zsebéből. Varga Mihály pénzügyminiszter aláírta a hitelszerződést, amivel a kormány elárulta a nemzeti érdekeket.
Hírek
Nekiláthatunk a Népliget megújításának és a belváros forgalomcsillapításának. Az új, Budapest Fejlesztési Központot vezető Vitézy Dávid reagált a kinevezésére, és azt is megírta, mire számíthatnak a budapestiek a közeljövőben.
Hírek
Immár két feladatot is rábízott a Miniszterelnökség vezetőjére az Orbán rezsim: a nemdohányzók védelme után ő felel a vasút-villamos megépítésért is.
Hírek
Fákat vágtak ki, majd a helyükön betont őröltek, kevertek illetve rengeteg bontási hulladékot tároltak a vasútfelújítás idején. A parkot és környékét azóta sem hozták rendbe. Takács József polgármester szerint a Népszava újságírója nem tud pártatlan cikket írni az ügyről, így nem válaszolt a kérdéseire.
Hírek
A kormány a vasúthálózat fejlesztésére 2019-re legfeljebb 16,611 milliárd forint, 2020-ra pedig legfeljebb 3,442 milliárd forint kötelezettségvállalást hagyott jóvá az adott évi központi költségvetésben. Ez csak töredéke az értelmetlen Budapest – Belgrád vonalnak.