Hirdetés
Levegő Munkacsoport

A nemzetközi és az eddigi hazai tapasztalatok alátámasztják Lázár János miniszternek a napokban kifejtett álláspontját, amely szerint hasznos lenne a dugódíj bevezetése, illetve a parkolási díjak emelése, mivel ezek hatására „az emberek áttérnek a tömegközlekedésre és tisztábbak a nagyvárosok.”

A Levegő Munkacsoport álláspontja szerint viszont téves Karácsony Gergely főpolgármester álláspontja, aki kijelentette, hogy nincsenek meg a dugódíj bevezetésének feltételei. „A dugódíj bevezetésének csak egyetlen feltétele hiányzik: a politikai akarat. A Levegő Munkacsoport már számos alkalommal kifejtette, hogy a dugódíjat fél éven belül be lehetne vezetni, ennek módjára részletes javaslatot is tett.” – állapította meg Lukács András, a Levegő Munkacsoport elnöke.

„A hazai és külföldi tapasztalatok azt is bizonyítják, hogy a parkolási díjak emelése is elősegíti az élhetőbb városok megteremtését. Párizsban például négy év alatt 50 ezerről gyakorlatilag nullára csökkentették azon parkolóhelyek számát, ahol nem kell parkolási díjat fizetni, aminek eredményeként 12 százalékkal csökkent az autóforgalom, kevesebb lett a dugó. Budapesten a Józsefvárosban pedig sokkal könnyebb parkolóhelyet találni, amióta megemelték a parkolási díjakat.” – tette hozzá Szegő Judit, az európai „Tiszta Városok” kampány hazai projektvezetője.

A Levegő Munkacsoport megdöbbentőnek tartja a főpolgármester azon állítását is, hogy a P+R parkolóhelyek növelésével lehetne enyhíteni a fővárosi közlekedési és környezetvédelmi problémáit. Budapest határán naponta 330 ezer személyautó lép be, a P+R parkolóhelyek száma pedig mindössze 5000 körüli. Ezt a két nagyságrendi különbséget fizikailag is lehetetlen érdemben csökkenteni. Ráadásul az eddigi tapasztalatok pedig azt mutatják, hogy a P+R parkolóhelyek létesítése nem javít, hanem inkább ront a helyzeten.

Nyitóképpen a stockholmi dugódíj hatása

 

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás