Hirdetés
Forrás: 24.hu

Vitézy Dávid szerint Lázár János kedvéért és a Pázmány Péter Katolikus Egyetem (PPKE) új épülete miatt csendben hoztak egy olyan jogszabályt, amellyel kiemelt beruházásokra hivatkozva elvehetik a közutak kezelését az önkormányzatoktól, és amivel abszurd helyzeteket és közlekedésszervezési káoszt is okozhat a kormány.

Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár Facebook-bejegyzésében azt írta, hogy a PPKE campusával kapcsolatos munkálatok esetében most először alkalmaznak egy 2023 novemberében az ukrán háborúra tekintettel elfogadott veszélyhelyzeti kormányrendeletet. Szerinte ez azért fontos, mert

mostantól bárhol, bármely városi közúton alkalmazható teljes szabályozási nonszensz született csak azért, mert Lázár János megunta az egyeztetést Józsefváros vezetésével, és erőből akarta ezt is elintézni, mint mindig mindent.

Szerinte az új jogszabály – melynek szövegét a posztjában idézi –  a közútkezelés összetettsége miatt „valójában teljes igazgatási káoszt” jelent. Mint írta, a városokban a közútkezelők a helyi önkormányzatok, Budapesten a forgalmi rendért az egész városban a Főváros/BKK felel, az utak fenntartásáért a busszal járt utakon a Főváros, amúgy pedig a kerületek.

Vitézy szerint azonban a jogszabály nyomán mostantól egy-egy kiemelt beruházás kapcsán eseti jelleggel közútkezelői döntéseket hozhat a Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal, anélkül, hogy a rendszer egészéért felelne. Továbbá az megváltoztathatja a forgalmi rendet bármely kiemelt beruházás környékén, anélkül, hogy a hálózati szintű következményekkel foglalkozna.

A politikus szerint így előfordulhat például, hogy ugyanannak az utcának az egyik sarkán egy forgalmirend-módosítást Debrecenben a kormányhivatal hagy jóvá a kiemelt beruházásra hivatkozva, míg mondjuk az utca másik végén egy másik, ezzel ellentétes új forgalmi rendet a normál rendben a BKK hagy jóvá.

„A két tábla szabályosan kikerülhet úgy, hogy teljesen ellentétes tartalmúak, mondjuk mindkét irányból engedik a behajtást egy egyirányú utcába.

(…) Mivel nincs közös nyilvántartása ezeknek a kezelői döntéseknek, simán előfordulhat mostantól, hogy egymással ellentétes forgalmi rendeket engedélyeznek az egyaránt feljogosított kezelők” – írta. A közlekedéspolitikus nem sok hasonló példát ismer, ahol hálózatos kezelői felelősséget pontszerűen elvonhat egy kormányhivatal, anélkül, hogy a rendszer egészéért vállalt felelősséget is ezzel átvállalná.

Vitézy azt írta, „mint látható, a jogszabály nem csak a Pázmányra vonatkozik, mostantól bármely kiemelt beruházás esetén alkalmazható lesz – tudomásom szerint precedensértékkel azonban most először fordult elő, hogy a Főváros/BKK jogait elvonva a Hajdú-Bihar Vármegyei Kormányhivatal döntött a teherautók súlykorlátozás alól felmentéséről. De a kormányrendelet alapján minden további nélkül a súlykorlátozást is megszüntethették volna, vagy kitehették volna az utcára a behajtani tilos kivéve építési forgalom táblát – csak, hogy érzékeltessem a szabályozás abszurditását.”

Nyitókép:  Elkezdődött a Magyar Rádió likvidálása. Pollach Mihány tér 2024 09 02  Sarkadi Péter/greenfo

Kapcsolódó anyagok:

Magyar Rádió helyett Pázmány Campus. Lázár János és a katolikus egyház környezetpusztítása közpénz százmilliárdokból

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás