Hirdetés

Az E.ON pozsonyi e- töltőállomásának átadásával megszületett a Pozsony- Budapest – Bécs elektromos sztráda.

Rohamléptékben gyűrűzik be Európába a jövő autózási trendje, és nem ismer határokat: szerdán adták át az E.ON szlovákiai leányvállalata, a Západoslovenská energetika és az osztrák EVN együttműködésében Szlovákia első elektromos töltőállomását Pozsonyban. Budapestről Győr és Mosonmagyaróvár érintésével immár északi szomszédjainkhoz is utazhatunk elektromos autóval.

„Az első lépés a nemzetközi kapcsolatteremtésben már megtörtént, a Budapest- Bécs összeköttetés megteremtésével. Most adjuk át a Budapest-Balaton e-sztrádát, ezután pedig a Pozsony- Budapest – Bécs háromszögben teremtjük meg az elektromos mozgás lehetőségét.” – hangzott el Eric Depluet vezérigazgató ígérete nyáron az E-Balaton töltőállomás hálózat siófoki átadóján. Az E.ON csoport előremutatása példaértékű, hiszen alig 5 hónap leforgása alatt valósította és építette ki a három főváros közötti elektromos töltőállomás hálózatot.

Az E.ON célja nem más, minthogy a következő évtizedekre előre jelzett e-autózás infrastruktúráját megteremtse és a járművek töltéséhez komplex szolgáltatást nyújtson. Az utóbbi év eseményeiből azonban jól kirajzolódik, hogy a vállalat egy országokon átívelő programot alkotott, melyben az e-mobilitás terén végrehajtott innovatív ötleteivel megszüntette a Magyarország, Ausztria és Szlovákia közötti technológiai határokat. A környezettudatosság mellett a turisztikai szempontok is fontosak, hiszen az autók töltési ideje alatt a Pozsonyi útvonalon található töltőállomások városai, mint Győr, Mosonmagyaróvár és Tata sok érdekes látnivalót kínál.

A lassabb típusú töltővel néhány óra, a gyorssal egy óra, míg a most átadott töltővel 20-30 perc alatt lehet feltölteni egy elektromos autó akkumulátorait.

Lenkei Péter, a Levegő Munkacsoport munkatársa az OzoneNetwork televízió Egyenlítő című műsorában elmondta, hogy az elektromos autók összesített környezetterhelése lényegesen alacsonyabb, mint a hagyományos autókét. Ugyanakkor néhány problémára azért az e-autók se jelentenek megoldást: ilyen a drága és tájromboló infrastruktúra és a közlekedési dugó.

A VIBRAT-e projektről

A VIBRAT-e projekt a szlovákiai E.ON, vagyis Západoslovenská energetika és Alsó-Ausztria energiaszolgáltatója az EVN között jött létre azzal a céllal, hogy Bécs és Pozsony között e-töltőállomás hálózatot létesítsen. Az első lépést a júniusban átadott bécsi gyorstöltő jelentette, a szerdán átadott pozsonyi kúttal pedig immár a teljes régióban lehetővé teszi az elektromos járművek használatát.
 

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás