Hirdetés
greenfo/MTI

A fővárosi közlekedési intézményrendszer továbbfejlesztésére tesz javaslatot a városvezetés, a koncepcióról jövő szerdán tárgyalhat a Fővárosi Közgyűlés.

A Tarlós István főpolgármester, valamint Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettesek által jegyzett, a főváros honlapján közzétett javaslatban az áll: a főváros vezetése továbbra is elkötelezett a közlekedési intézményrendszer folyamatos fejlesztése mellett annak érdekében, hogy a közlekedési rendszer működése hatékonyabbá, a közlekedők számára használhatóbbá váljon.

Az előterjesztés szerint a fejlesztés alapvető célja az alaptevékenységek magas szintű ellátása még elégséges erőforrások mellett, a belső működésükben is megfelelően racionalizált szervezetek érdemi együttműködésével. Tehát az új intézményi modell kidolgozása során szükséges – egyebek mellett – az átlátható intézményi struktúra és feladatrendszer kialakítása, a közlekedésszervező – Budapesti Közlekedési Központ (BKK) – létszám-, költség- és feladatbeli növekedésének megállítása, érdemi létszám-racionalizáció, valamint transzparens és a kiadások, bevételek felett valódi kontrollt gyakorló intézményi struktúra létrehozása.  Az új struktúra szerint az alapfeladatokat a BKK, bizonyos feladatokat pedig BKK tulajdonú leányvállalatok látnának el. A struktúraváltozás nem érintené a BKK, a Budapest Közút Zrt. és a Budapesti Közlekedési Zrt. jelenlegi tulajdonosi és tulajdonosi joggyakorláshoz kapcsolódó viszonyait.

Az intézményrendszer átalakításának részeként a BKK megvásárolná a Budapesti Önkormányzati Követeléskezelő Kft. (BÖK) százszázalékos üzletrészét. A koncepció szerint szükséges továbbá egy "egyéb operatív feladatokat ellátó", a BKK százszázalékos tulajdonában álló leányvállalat létrehozása. Ehhez kerülnének az ügyfélközponttal, pénztár-üzemeltetéssel, ügyfélszolgálattal, ellenőrzéssel, bevétel-biztosítással és ügyfél-tájékoztatással kapcsolatos feladatok, továbbá ez bizonyos gazdasági, informatikai, humán támogató feladatokat is ellátna.

A szervezeti átalakítást követően a közlekedésszervezői törzslétszám tervezetten 481 lenne, az operatív feladatot ellátó társaságnál 695-en, a BÖK Kft.-nél 24-en dolgoznának. A BKV-ra vonatkozóan arról írtak az előterjesztésben, hogy a 2012-2013-as reorganizáció során kialakított szervezeti modell megfelelően szolgálja a társaság feladatainak teljesítését, de számos olyan külső tényező van, amely szervezeti lépéseket tesz szükségessé. A hatékonyságromlás minimalizálása érdekében a BKV Zrt. a HÉV-ágazat kiválásához kapcsolódóan jelentős számú központi munkavállalót ad át a BHÉV Zrt. részére. A 3-as metró felújításához kapcsolódóan az átmenetileg felszabaduló szakképzett munkaerővel külső szolgáltatások válthatóak ki, továbbá bevételszerző tevékenységekre is nyílhat lehetőség – írták.

A kalkulációk szerint a 3-as metró felújításának idejére, a következő években várhatóan 143 dolgozó munkája szabadul fel. Kiemelték, mindent meg kell tenni azért, hogy ezek a dolgozók az átmeneti időszakban is feladatot kapjanak és így a BKV-nál maradjanak foglalkoztatásban. A javaslat szerint a metrópótlás külső szolgáltatóval való ellátása a korábbi autóbuszos teljesítményvesztéssel együtt szükségessé teszi az Óbuda divízió megszüntetését, a telephely bezárását. Az ebből származó éves megtakarítás mintegy 520 millió forintra tehető, és a társaság létszáma mintegy ötvennel csökkenthető. Hozzátették, hogy mind pénzügyi, mind műszaki okból indokolható az óbudai telephely bezárása, emellett a terület külső hasznosítására is mutatkozik – egyelőre bizonytalan – lehetőség. A javaslat szerint a működőképesség folyamatos fenntartása mellett az átalakítás reálisan 2017. április 30-ára hajtható végre.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás