Biciklis történetek Amszterdamból

2016. május 22.

Hírek

Dokumentumfilm Amszterdamról, a világ bringás fővárosáról. A film bemutatja, hogyan lett autósból bringás város Amszterdam, hogyan nyújt megoldást mindenre a kerékpár, és ezt milyen infrastruktúra segíti. A bemutatja azt a túlszabályozás helyett együttműködésre alapozó rendszert, ami máshonnan jövőknek kaotikusnak tűnhet.

Kinek jó a csepeli HÉV kivégzése?

2016. február 27.

Hírek

A főváros és a kormány hajlik rá, hogy megszüntesse a csepeli HÉV-et, és hogy a 2024-es olimpiai pályázathoz kapcsolódóan a villamoshálózatot fejlessze a dél-pesti agglomerációban. Mivel a HÉV-ek átkerülnek a MÁV-hoz, a létük általában is veszélybe került.

Kezdődhet az autóslobbi aranykora Budapesten

2016. január 31.

Hírek

Ahogy azt Tarlós István főpolgármester előrevetítette, szétszedik a “hatáskörén túlterjeszkedő” BKK-t. A közúti ágazat és a tömegközlekedés teljesen szétválnak, a BKK-nak a tömegközlekedés megrendelése és a taxik ellenőrzése marad. Az index szerint kezdődhet az autóslobbi aranykora.

A mérnökök szerint kell a Déli pályaudvar

2016. január 23.

Hírek

Az elmúlt napokban több sajtóhír is megjelent a Déli pályaudvar megszüntetésével kapcsolatban. A Magyar Mérnöki Kamara Közlekedési Tagozat Elnöksége, a 2015 év eleji állásfoglalásához hasonlóan, ismételten felhívja a döntéshozók figyelmét a megszüntetés veszélyeire.

116 milliárdot kapunk az EU-tól közlekedésfejlesztésre

2015. július 14.

Hírek

A Magyarország által benyújtott 17-ből 12 közlekedésfejlesztési beruházást támogatott az Európai Bizottság az Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz (CEF) keretében –közölte a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium.

A régi szép időket idézi a BKK 5 éves terve

2015. április 12.

Hírek

A Magyar Közlekedési Klub állásfoglalása a fővárosi közlekedésfejlesztés finanszírozását érintő főpolgármesteri – kormányzati megállapodást követően napvilágra került projekt listák kapcsán. Összefoglalva: ötletelés-szerű projektlista és túlköltekezés.

Kimászni a négyes metró gödréből

2014. augusztus 3.

Hírek

Időről időre fölröppen a feltételezés, hogy az önkormányzati választások után a Fővárosi Önkormányzat a felszíni tömegközlekedés visszavágásával megkezdi az emberek terelését a M4 metróba. Kétségtelen, hogy metróvonalak korábbi üzembe helyezésekor volt ilyen gyakorlat, de talán másképp is lehet szolgálni az utazóközönséget.

Komoly árat fizethetünk az E-útdíj bizonytalanságért

2013. május 14.

Hírek

Harmadával emelkedhetnek a belföldi közúti fuvarozás költségei az elektronikus útdíj bevezetése nyomán. Az áruszállító vállalkozások a drágulást kénytelenek lesznek áthárítani megrendelőikre, a tőkeszegény cégekre a csőd vár. A közlekedésért felelős helyettes államtitkár szerint európai színvonalúak leszünk.