A rovat kizárólagos támogatója

Áder reális zöldségei – Gyógyír az akkumulátoripari szennyvízre. Vajon miként lesz MTI hír, hogy Áder János korábbi köztársasági elnök debreceni középiskolásoknak tart előadást? Szakembereknek merne? Micsoda kamu környezetvédő a mi nyugállományú horgászunk, a víz olthatatlan szerelmese. Az LMP – Magyarország Zöld Pártja felszólítja Ádert, hogy fejezze be a környezetszennyező akkumulátorgyárak zöldre festését, mindezt ráadásul közpénzből, a Kék Bolygó Alapítvány égisze alatt.

A Kék Bolygó podcast adása által sugalltakkal szemben a magyarországi akkumulátorgyárak nem szürkevizet, vagy tisztított szennyvizet használnának a működésük során, az engedélyeket ivóvíz használatra kérték és kapták meg. E mellett szinte heti rendszerességgel érkeznek a hírek az üzemi balesetekről, szennyezésekről, a hiányos engedélyezési eljárásokról, a környezetvédelmi szabályok megkerüléséről. Ez az akkumulátorgyártás valódi arca. És ha azt gondolja, hogy a milliárdokkal kitömött álcivil szervezetével el tudja fedni a magyar emberek elől a valóságot, nagyon téved!

Hol volt Áder János és alapítványa, mikor a kormány környezeti stratégiai vizsgálat nélkül szabadította az országra az akkumulátorgyárak tucatjait, amikor újabb értékes termőföldeket és zöldterületeket vett el a cégek számára, amikor veszélyes vegyi anyagokat mértek ki a gödi akkumulátorgyár közvetlen közelében a kutakban, amikor rosszul lettek a hatóság munkatársai a bátonyterenyei akkumulátorhulladék feldolgozó ellenőrzésekor, vagy amikor emberi életeket követelt a szigetszentmiklósi üzemi baleset? Miért nem emeli fel hangját Áder János, amikor a komáromi és a gödi lakosok az elviselhetetlen zajszennyezésre panaszkodnak? Hol van az egykori köztársasági elnök, amikor a kormány egy rendelettel éppen felszámolja a hazai környezetvédelmet?

Felszólítjuk, hogy zöldre festés helyett az akkumulátorgyárak közelében élők hangját, a zöld civilek és környezetvédelmi szakemberek vészkiáltásait erősítse fel, ne a CATL és a Samsung propaganda gépezetét segítse – áll az LMP sajtóközleményében.


Áder reális zöldségei – Gyógyír az akkumulátoripari szennyvízre 
Vajon miként lesz MTI hír, hogy Áder János debreceni középiskolásoknak tart előadást? Szakembereknek merne? Micsoda kamu környezetvédő a mi nyugállományú horgászunk, a víz olthatatlan szerelmese. Nem olyan régen valójában egyszemélyes civilszervezet volt a Reális Zöldek Klub nem közhasznú izé. A vízlépcső meg nem építését helytelenítette, aztán később szinte bármit, amit a zöld civilszervezetek helyeseltek. Bejárása volt a képviselők irodaházába (valamiért kívánatos anticivil volt), és mindenütt láttam, amikor valami környezetvédelmi ügyet tárgyaltak. Áder most az ő áldásos funkcióját emelte a Fidesz-KDNP környezetvédelmi politikai hozzáállásává. (Szerintem ma a dunai vízlépcső is megépülne.) Az akkumulátorgyártás jó dolog, mindent meg lehet oldani, csak csöppnyi ’együttműködés’ kell hozzá. Gondolom, most Zsoltink (nem a postást Lacikázó hálósipkás Gáspár) tapsol, a háttérben lengeti a szarvastetemet a svéd helikopter. Ma sem telt el hiába a nap.
*
Áder János megoldást ajánl a debreceni akkumulátorgyár vízfelhasználási problémáira MTI, 2023. október 7. – utánközlés pl. Hvg

„Ha megépül az összes magyarországi akkumulátorgyár, akkor azok az európai akkumulátorigények húsz százalékát fogják kielégíteni – jelentette ki a korábbi köztársasági elnök, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány (KBKA) kuratóriumi elnöke szombaton Debrecenben.”

– Naná, naná. A természet- és környezetvédelem kekvájának kiemelt állami támogatottja örül. A gazdaság nem tér le a növekedési pályáról, még ha a lakosságot a legnagyobb infláció is sújtja az EU-ban. Sok millióért veszélyes vendégmunkás-helyeket hoz létre Csülök kormánya. Az érintett lakosság lázong. A megbeszélés – dél-koreai, kínai és szlovén érdekből – most már online lesz. Nem mintha őket nem a bennünket őrző-védő kormány invitálta volna be.

Áder János előadása MCC Debrecen 2023 okt. MTI

„Áder János a Mathias Corvinus Collegium helyi képzési központjában középiskolásoknak tartott fenntarthatósági témájú előadásában emlékeztetett: a közlekedés az egyik legnagyobb károsanyag-kibocsátó és magas klímalábnyomú ágazat, ennek zöldítésére indított európai kezdeményezés értelmében 2035-től csak elektromos autókat lehet majd forgalomba helyezni az Európai Unióban.”

– Kétségtelenül a kőolajra épülő közlekedés környezetszennyező és az elektromos autók kívánatosak. Csak az utóbbihoz szükséges akkumulátorgyártás rendkívül környezetszennyező, amit apostoli kormányzatunk hazánkba vonzott. Vagyis mi leszünk a bolygó önkéntes mártírjai, bár ehhez a gyártáshoz semmiféle nyersanyagunk nincs, vagyis egyoldalúan kiszolgáltatott lesz az erre alapozott iparunk. Illetve bérgyártásunk.

„Jelenleg negyven akkumulátorgyár épül Európában, a várható akkumulátorigények nagyobb részét, húsz százalékát Magyarországról, nyolcvan százalékát például a Lengyelországban, Svédországban, Finnországban, Franciaországban, Olaszországban, az Egyesült Királyságban és Németországban épülő üzemekből fogják kielégíteni – közölte a korábbi államfő, megjegyezve: szinte nincs olyan autógyártással foglalkozó európai ország, ahol ne építenének ilyen akkumulátorgyárakat.”

– Jánoskám! Az arányokra tessék picit ráfókuszálni a jól védett budai dácsából. Messze meghaladja a hazai szükségletet a hozzánk tervezett akkumulátorgyártás. Ebből a szempontból mi leszünk az EU hulladéklerakója. Debrecen klimatikus viszonyai változnak majd, levegőminősége bizonyára. Sőt, lakosságának etnikai összetétele is.

„Emlékeztetett, Magyarország 1990-ben még egyetlen személyautót sem gyártott, ma pedig az iparág húzóágazat, 150 ezer embernek ad munkalehetőséget.”

– Nos nem mellesleg, ma sem a minket foglalkoztató Magyarország gyárt autókat, hanem német és japán technológiára épülő autókat szerel össze. Sőt, ezért most már bevonzotta a keleti akkumulátorgyárakat is. Előny mindig máshol. Figyelem, esély sincs a nemzeti győzelemre.

„A versenyképesség, a munkahelyek megőrzése és a technológiai verseny szempontjából nem kérdés, milyen fontos az autógyártás, ha ebben versenyben akar maradni az ország, akkor vagy máshonnan vásárol akkumulátort, vagy helyben gyártja le a szükséges mennyiséget – mondta.”

– Vagyis a keleti technológiára épülő akkumulátorokat a németeknek és japánoknak adjuk el. Amíg veszik. A szállítási távolság rövidsége miatt olcsóbb önköltségű lesz. A beszállított nyersanyag viszont továbbra is drága. A gyárakban dolgozók egészsége bánja és persze a gyártelepítés helyének lakossága. Reális zöld elképzelés: valakinek szívni kell. Majd átszínezi nekünk (k)Áder úr, miközben Palkovics László már boldogan ügyködik, mint kekvaelnök. Két kekvaelnök csak megérti egymást.

„Áder János a kínai CATL akkumulátorgyár építését kísérő helyi aggodalmakra kitérve azt mondta, a vegyipartól az atomenergiáig minden üzemnek kötelező a szigorú környezetvédelmi szabályok és az uniós előírások betartása. Aki megsérti ezeket, meg kell büntetni, ismételt szabályszegésnél a gyárat be kell zárni, »ez kormányzati és hatósági feladat« – hangsúlyozta a volt köztársasági elnök.”

– A nyugdíjas kekvaelnök már nem igazán követheti a politikai fordulatokat, hiszen akkor tudhatná, hogy a kiszabott büntetések nevetségesek. A súlyos büntetés ellen azonnal lépett a Fidesz-KDNP és megegyezésre törekedik a gyárbezárás és -akadályozás ellen. Az ellenzéki politikusok szerint éppen most légiesült a környezetvédelmi hatóság maradéka.

„Arra a kérdésre, hogy a kínai cég biztonságos-e, Áder János emlékeztetett: a CATL nemrégiben a németországi Türingiában felépített, kisebb kibocsátású üzemének átadásakor a tartományi miniszterelnök és a zöldpárti környezetvédelmi miniszter a gyárat az évtized legfontosabb és legígéretesebb beruházásának minősítette. »Ha a németeknek jó ez technológia, ha a környezetvédelmi szabályok betartatását nem látják problémának, és ráadásul egy zöld környezetvédelmi miniszter üdvözli az építést, akkor érdemes elgondolkodni, hogy nekünk miért kellene egy ilyen technológiáról lemondani« – fogalmazott Áder János.”

– Szóval nincs hazai szakértés? A német példát követjük, ahol egy sokkal kisebb gyár épült? Meggyőző ez? Talán középiskolásoknak: igen. Áder vetít.

„A KBKA [Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány] kuratóriumi elnöke a döntéshozók figyelmébe ajánlott egy olyan magyar cég által fejlesztett technológiát, amely megoldást nyújt a debreceniek vízzel összefüggő kétségeire az épülő akkumulátorgyárral összefüggésben. Áder János közölte: a múlt heti Planet expón is bemutatta termékét a nagykanizsai székhelyű Hidrofilt Kft. A cég az akkumulátorgyár vízellátását meg tudná védeni úgy, hogy nem szükséges igénybe venni a debreceni ivóvíz bázist (sic!). Ezzel a módszerrel meg lehet tisztítani a szennyvizet, ami biztosítja a gyár vízigényét. A volt köztársasági elnök hangsúlyozta: a csapvíz csak az ott dolgozók ellátását biztosítaná.”

– Hol van erre a biztosíték? Mik a tények, vagy beérjük az eljövendő csodával? Annak ígéretével? Miért írta némely dokumentáció, hogy szennyvíz nem használható? Ez a nagykanizsai káefté átírja az ipartörténetet? Nagyszerű lenne, de mindez még a számtalan környezetszennyezési problémával, a kiemelkedő energiaigénnyel, a magas selejt-aránnyal nem kezd semmit. Ez még csak ötlet. Ígéret. (Sikerdíjat azért fel lehet venni.)

„A volt államfő utalt arra, ha Magyarország nem építi meg az akkumulátorgyárait, akkor 2035-től az itt gyártandó autókba máshonnan kell majd megvenni az akkumulátort, másképp nem gördülhet le ilyen jármű a gyártósorról.”

– És ez kinek lenne rossz megoldás? Nem német és japán autókról van szó? Nem ők vennék? Mi az egészben nem csak közvetítünk? Mennyiért adjuk el a környezetünket?
*
A reális zöld szemlélet tehát megtermékenyítette az állami civilszervezetet (gongo). Áder segít, Áder javít – ahogy éneklik a megnyugtató szélvédő reklámban.

Darvas Béla FB (Hangyaleső No307)

Nyitókép:  HVG / Marabu

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás