Normál napi rekordok dőltek meg szombaton több budapesti biciklis mérőponton is, az egész városban érezhető a kerékpáros forgalom növekedése – írja közleményében a Magyar Kerékpárosklub. 19 megye 50 településén javasol új kerékpársávokat a Kerékpárosklub.
Csak egy napon, a 2018-as I bike Budapest felvonuláson bicikliztek többen a Bem rakparti és Árpád hídi kerékpárszámlálók felett, amikor a 25000 fős felvonulás érintette ezeket a pontokat. A Kerékpárosklub szerint az adatok bizonyítják: sokkal több budapesti ülne kerékpárra, ha több kerékpársáv lenne.
Az autós- és tömegközlekedés drámai visszaesésével ellentétben a kerékpáros forgalom megmaradt, sőt nőhetett is Budapesten. Sokan felismerhették, hogy biciklin védettebbek a fertőzésektől, az autózásnál pedig egészségesebb és olcsóbb megoldással parkolóhelyet sem kell keresni. A budai rakparton és az Árpád-hídon vezető kerékpárút a legnépszerűbb, ugyanakkor a Hungária körúti és a Csepelre vezető Weiss Manfréd úti kerékpárúton is nőtt a biciklis forgalom.
A Bem rakparton szombaton több mint 6000-en, az Árpád hídon mintegy 3800-an tekertek, aminél többet csak a 2018-as I bike Budapest itt is elhaladó felvonulása napján mértek. Az új biciklisávok közül a Bartók Béla úti a legnépszerűbb: a Dunát a Kelenföldi pályaudvarral összekötő bringasávon hétköznap már többen (pénteken kb. 3600-an) kerékpároztak, mint az Árpád hídon vagy a Múzeum körúton.
A Nagykörúton vezető biciklisáv hétköznapi forgalma 1600-ra becsülhető az Oktogonnál. Az Üllői, Tétényi, Bartók Béla úton és a Nagykörúton vezető új sávokon tovább nőhet a forgalom az útvonalak összekötésével és ismertebbé válásával.
A Villányi úti kerékpársávval tovább nő az összefüggő budapesti hálózat
Az utóbbi hetek bizonyítják a reprezentatív kutatások adatait, melyek szerint a budapestiek többségének elérhető megoldás a bicikli, csak az autóforgalomban nem mertek elindulni. Ezért a kerékpáros fejlesztések folytatására van szükség a Kerékpárosklub szerint.
A Kerékpárosklub gyűjtése alapján sok helyen lehetne gyorsan, olcsón kerékpársávokat felfesteni az autózás akadályozása nélkül. A józsefvárosi Baross utcán és Elnök utcán, a Dohány és Wesselényi utcák külső szakaszain a Városligetig, az óbudai Gázgyár, Szőlő és Vihar utcán, a belvárosi József Attila, Apáczai, Szemere, Honvéd utcákon, Ferencvárosban Vágóhíd utcán, a Tompa utca körúti átkelőjében, a budai körúton a Petőfi híd és Fehérvári út között, illetve a Karolina úton javasolja a fejlesztések folytatását a szervezet.
A kis autóforgalom és az új biciklisávok segíthetnek a munka- és kirándulóhelyekre vezető útvonalak felfedezésében is. Az újonnan bringára ülőknek elinduláshoz a KERÉKPÁROS KISOKOS oldalon összegyűjtött tanácsokat ajánlja a szervezet.
19 megye 50 településén javasol új kerékpársávokat a Kerékpárosklub
A Magyar Kerékpárosklub mind a 19 megye összesen 50 településén javasolja kerékpársávok felfestését és a forgalom csillapítását, ami a koronavírus elkerülését és hosszú távon az egészségesebb, környezetbarát közlekedés segítését, biztonságosabb települések kialakítását eredményezheti. A javaslatok nem akadályozzák az autók forgalmát. Az új sávok felfestését kellően széles útfelületek két oldalán, illetve elkerülő utak miatt kihasználatlanná vált 2×2 sávos útszakaszokon javasolják.
Az útszakaszok mind állami kezelésben vannak, így javaslataikat a Magyar Közút Zrt-nek küldte el a civil szervezet, mely bízik a cég nyitottságában és gyorsan elinduló kivitelezésben. Részletek, lista, térkép itt >>>
Nyitókép: I bike Budapest 2019 április 28 fotó: Soós Bertalan Magyar Kerékpárosklub