Hirdetés

Igaz 6. éve nőnek az új autók eladásai, ám továbbra is kevés a magánvásárló, a céges beszerzések aránya 80 % felett van. A behozott használt ­autók 60 %-a 15 évesnél öregebb, ezért már 14 év fölé ment a személyautópark átlagkora. Javíthatna a helyzeten a roncsprémium.

A használt kocsik többsége áfa megfizetése nélkül kap rendszámot, ráadásul a nem legális kereskedők többsége csak közvetítőként vesz részt a behozatalban, aminek további kockázata, hogy az eldobható kártyás mobiljuk egy idő után nem érhető el, felszámolt cégüknél pedig nem érvényesíthető a kötelező garancia sem.

A behozott használt ­autók hatvan százaléka tizenöt évesnél öregebb: a használtkocsi-inváziónak is köszönhetően 14 év fölé ment a személyautópark átlagkora, és megnőtt a szakszervizek látogatottsága, ám az ezermilliárd forintos forgalomból csak 420-450 milliárd bonyolódik a legális szervizekben és alkatrészüzletekben. hirdetés

A regisztráltak mellett harmincezer importroncsautó donorként szolgál, de a forgalomból kivont évi százezer kocsinak is csak harmada kerül legális bontóba. Az átláthatóságot segítheti az államilag ellenőrzött gépjármű-kórtörténeti nyilvántartás, melyben bárki ellenőrizheti a használt autó előéletét, futásteljesítményét és káreseményeit. Az Autós Nagykoalíció (ANK) elnöke, Knezsik István szerint a legális bontóban leadott autók után járjon kupon: a roncsprémium lényege, hogy minél tisztább új autót vesz valaki, annál nagyobb támogatást kap.

A villanyautók tömeges elterjedését a külföldön hatékony 4-5 ezer eurós támogatás gyorsíthatja, és persze az is, ha csökken a technológia, főleg az akkumulátor ára. A Nissan kommunikációs igazgatója, Hor­váth Gergely szerint továbbra is a Leaf a főszereplő, hiszen a 2016-os változat a kategória első 250 kilométeres hatótávú és 30 kWh akkukapacitású villanyautója, és megjelenik a magyar piacon az e-NV200 Evalia mikrobusz. A magyar piac legdinamikusabban növekvő szegmense a villanyautóké volt: ezekből két éve még csak 31, tavaly már 157 kelt el, nem véletlenül innen került ki a legnagyobb növekedést produkáló modell is: megnyolcszorozta az elektromos i3-as eladásait a BMW, ami azért még így is csak évi 49 darabot jelentett.

Forrás és további részletek >>>

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás