Hirdetés

Karácsony Gergely tegnap megválasztott budapesti főpolgármester zöld tervei: elindítják az átlátható, zöld és szolidáris Budapest programját; kihirdetik a klímavészhelyzetet;  elkezdik a menetdíj kedvezmények kiterjesztését, például a 7 évesnél fiatalabb gyerekekre; álláskeresők számára is ingyenessé teszik a tömegközlekedést.  Új világ jön a budapesti autósok számára a választás után?

Bevezetjük a legszigorúbb átláthatósági rendelkezéseket – nyilatkozta Karácsony Gergely, frissen megválasztott budapesti főpolgármester az Indexnek. Azt is elmondta, hogy az elmúlt öt év szerződéseit is nyilvánosságra fogják hozni és jogi elemzés alá vetik majd ezeket. Karácsony azt is bejelentette, hogy elindítják Budapest zöldítési programját, de emellett a rabszolgatörvényről és a menetdíj kedvezmények kiterjesztéséről is beszélt.

Karácsony elmondása szerint egyáltalán nem lepte meg az eredmény, mert már délben is ezt az eredményt jósolta, nem kételkedett abban, hogy “a budapestiek megnyerik ezt a választást”. A jogorvoslati eljárásoktól nem félti az elért eredményét, de természetesen úgy véli, hogy a szükséges vizsgálatokat le kell folytatni. Elmondta, hogy a hétfői napon elkezdik előkészíteni az első fővárosi közgyűlés napirendi pontjait.

Az első fővárosi közgyűlés várható napirendi pontjait az alábbiak szerint részletezte:

  1. elindítják az átlátható, zöld és szolidáris Budapest programját
  2. feldolgozzák az elmúlt öt év szerződéseit és nyilvánosságra hozzák őket
  3. a megfelelő jogi lépéseket megteszik a bűncselekményre utaló szerződéseknél
  4. kihirdetik a klímavészhelyzetet
  5. betiltják a budapesti cégeknél a rabszolgatörvény alkalmazását
  6. elkezdik a menetdíj kedvezmények kiterjesztését, például a 7 évesnél fiatalabb gyerekekre
  7. álláskeresők számára is ingyenessé teszik a tömegközlekedést

Ez a győzelem arról szól, hogy Budapest zöld lesz és szabad.– mondta el a győzelmi beszédében Karácsony Gergely.


Új világ jön a budapesti autósok számára a választás után?

Az új főpolgármester programja érintheti a Budapesten közlekedők, így az autósok mindennapjait. Többek között csökkenteni tervezi a lakók mobilitási igényét.
A portfolio összefoglalta a legfontosabb tudnivalókat.

Városfejlesztés
A közelben elérhető szolgáltatások (boltok, intézmények stb.) és a hatékony közösségi közlekedés hiánya miatt a külső kerületekben és agglomerációs településeken lakók nagyon sokszor autóhasználatra kényszerülnek. Ez az autóforgalom városszerte folyamatos torlódásokat okoz, szennyezi a levegőt és megfojtja a belváros egyébként is sűrűn beépített, zöld nélküli szövetét – állapítja meg az új főpolgármester Budapest mindenkié című programja.  Ezért a politikus célja, hogy a budapestieknek ne kelljen ilyen sokat ingázniuk napról napra.

Közlekedés
A közlekedés és főleg az autósok helyzete kapcsán Karácsony Gergely programja nem fogalmaz meg erőteljes üzeneteket a jövőre nézve. Azt is világossá kell tenni, hogy bár nincs hely és nincs szükség Budapesten ennyi autóra, szükség van arra, hogy aki ma autót használ, az a jövőben is legalább ilyen vonzó közlekedési lehetőséget kapjon.  Ennek érdekében azt tervezik, hogy vonzóbbá teszik a közösségi közlekedést. Az egyik ilyen lépés a közlekedési alapjövedelem bevezetése, amivel minden fővárosi maga döntheti el, hogy a támogatást milyen közlekedési módra használja.
Az új főpolgármester azt hirdeti, hogy támogatja a közösségi autózást (jelenleg három ilyen szolgáltató működik Budapesten: GreenGo, Mol Limo, Drive Now).

A DUGÓDÍJRÓL TÁRSADALMI VITÁT TERVEZ INDÍTANI KARÁCSONY GERGELY.
“Stockholm példáját követve az ideiglenes bevezetés után népszavazással döntünk a fennmaradásáról” – teszik hozzá.

budapesti szmog Kép: Sarkadi Péter

Közterek
A budapesti utcákon ma az emberek helyett az autók vannak otthon, nincs hely fáknak, parkoknak, széles járdáknak, biciklitámaszoknak vagy padoknak – olvasható a programban.  Azt ígéri a program, hogy általános forgalomcsillapítást és sebességcsökkentést vezetnek be a főutak kivételével a város lakóterületein.  Az is kiolvasható a dokumentumból, hogy egységes parkolási rendszert vezetnének be.

A budapesti Duna-partok felszabadítása
“A Duna belvárosi szakaszán mindkét irányból városi autópályák választják el a várost és az embereket a folyótól. A Duna Budapest legnagyobb kincse, büszkesége és természetes főutcája. Itt az ideje, hogy visszaadjuk a budapestieknek” – hirdeti a program. Ennek keretében:

a pesti alsó rakpartot fokozatosan átadják a sétáló, kerékpározó, rollerező emberek számára.
budai alsó rakparton szükségszerűen megmarad még az autóforgalom,
úszóműveken és a hozzájuk vezető, sűrűn elhelyezett zebrákon ott is le lehet majd jutni a víz közelébe.

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás