Hirdetés

Fél éven belül két tízmilliárdos nagyságrendű szerződést is kötött a MÁV-csoport a takarítócégként induló, de ma már magát létesítményüzemeltetőként definiáló B+N Referencia Zrt-vel. Korántsem ez a társaság azonban az egyetlen olyan kormányközeli vállalat, amelynek milliárdokat fizet a vasútcég.

Mi történt? A teljes országban a B+N Zrt. végezheti a közösségi közlekedésben résztvevő vasúti személyszállító járművek tisztítását, miután a cég megnyerte a MÁV erre a feladatra kiírt tenderét. A szerződést júliusban alá is írták (pdf).

  • Hatalmas munkáról van szó: a MÁV szerint 75 tisztítóhelyen, naponta 1600 vasúti járművön kell különböző tisztítási feladatokat elvégezni. Az állami vasútcég ezért földrajzi alapon részekre is bontotta a tendert, de a győztes mindenhol B+N Zrt. lett.
  • A takarítócégnek nem ez az első hatalmas megrendelése a MÁV-csoporttól az idén. Februárban őket bízták meg a MÁV utasforgalmi és üzemi területein található épületek, épületrészek, építmények és külső területek takarításával, fertőtlenítésével, valamint hó- és síkosságmentesítésével is.

Számokban: eredetileg a februárban kötött keretszerződésre is három részletben írták ki a közbeszerzést, és ott is mindegyiket a B+N Zrt. nyerte. A három megállapodás együttes értéke 17,8 milliárd forint volt.

  • A mostani szerződés ennél is nagyobb értékű: a MÁV-Start Zrt. szerződéslistájában 33,6 milliárdos összeg szerepel (pdf). Mindez azt jelenti, hogy a MÁV-csoport egyetlen kormányközeli céggel bő 50 milliárd forint értékben szerződött az idén.

Felülnézet: korántsem a B+N Zrt. az egyetlen olyan NER-es vállalat, amellyel nagy összegű, esetenként milliárdos-tízmilliárdos nagyságrendű megállapodást kötött az idén a MÁV-csoport.

  • A vasúttársaság mások mellett szerződött Mészáros Lőrinchez köthető cégekkel, az R-Korddal és a V-Híd-csoporttal, az egykor Pintér Sándor tulajdonában lévő, ma egy korábbi államtitkára által irányított Civil Zrt.-vel, a Scheer Sándor érdekeltségébe tartozó Progress Étteremhálózattal, és a kormányközeli média jelentős részét összefogó Mediaworksszel is.

Előzmények: a vasúttársaság úgy költ el százmilliókat-milliárdokat-tízmilliárdokat kormányközeli vállalkozóknál takarításra, médiafigyelésre vagy éppen vagyonvédelmi rendszerek telepítésére, hogy közben évek óta nem jut elég pénz a pályahálózat karbantartására.

  • Szakértők korábban a karbantartások és fejlesztések elmaradásával magyarázták, hogy augusztus utolsó napjaiban több vonalon is lényegében összeomlott a hazai vasúti közlekedés.

Kapcsolódó anyagok:

Lázár János vasútfejlesztése – Komlón a pályaudvar felszámolásával és vonalbezárással kezdi

A MÁV lerohad, de jöhet az új, méregdrága M100-as autópálya

Hetente rohad le végleg egy mozdony a MÁV-nál

Lázár János szerint a lerohadó MÁV egyik oka a klímaváltozás.

Lázár húzta ki a beruházási listáról a vasárnapi vonatkisiklást okozó váltókörzetet

Mit kaptunk a kínaiaktól? – a hiteleken és kínai érdekeket szolgáló beruházásokon túl

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás