Hirdetés

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közleménye szerint az északi oldalon kiépül a kétirányú kerékpárút, és a hibás rámpák kijavításra kerülnek. A déli oldalon a közös gyalog- és kerékpárút a kivitelezés végére készül el, és az útpályán a piktogramok felfestése is ekkorra fog megtörténni.

Mint arról nemrégiben beszámoltunk, a Magyar Kerékpárosklub tiltakozott a hídról hiányzó infrastruktúra miatt. A Budapesti Közlekedési Központ válaszul a következő közleményt adta ki:

"A Magyar Kerékpárosklub szakmai javaslataival nagy mértékben segítette és segíti a fővárosi döntéshozók munkáját az európai uniós társfinanszírozásban megvalósuló kerékpáros projektek vonatkozásában mind a mai napig. A Margit hídi kerékpáros infrastruktúra kapcsán ma felvetett kérdésekre összefoglalóan az alábbiak szerint kíván reagálni a Budpaesti Közlekedési Központ, amellett, hogy deklaráljuk: elkötelezettek vagyunk a kerékpáros közlekedés fejlesztése mellett. Ennek érdekében indítottuk újra a BuBi kerékpárkölcsönző rendszer projektet, építünk csak idén kb. 10 kilométer kerékpárutat és készítünk elő további beruházásokat. A Margit híd esetében a lényeges döntéseket évekkel ezelőtt hozták, de 2010 ősze óta azon vagyunk, hogy az adottságok mellett a lehető legtöbbet hozzuk ki ebből a beruházásból, ennek nyomán döntött a Fővárosi Közgyűlés arról, hogy a déli járdán gyalog- és kerékpárút, illetve az útpályán piktogramok létesülnek, míg az északi oldalon megvalósul a kétirányú kerékpárút.

Fontosnak tartjuk leszögezni, hogy a Közgyűlés által meghozott döntések mentén zajlik a beruházás, a zavart az okozhatja, hogy a beruházás csúszása miatt egyes elemeknek már el kellett volna készülni, melyeket joggal keres a Kerékpárosklub. A beruházás csúszásáról a Közgyűlés tárgyalt, ezügyben peres eljárás van folyamatban a kivitelező és a Főváros között. A Margit híd projekt esetében természetesen nem maradnak el a kerékpáros közlekedés általi használhatósághoz kapcsóldó projektelemek, már csak azért sem, mert a beruházás európai uniós társfinanszírozásban valósul meg, és a kialakításra kerülő kerékpárút a projekt számszerűsíthető eredményeiként jelenik meg.

A beruházás a jóváhagyott kiviteli terveknek és a rendelkezésre álló építési engedélyekben foglaltaknak megfelelően készül. Az északi oldalon kétirányú kerékpárút épül a forgalmi sávtól elválasztott korlát és a külső gyalogos járda korlát között, a kerékpár forgalmi sávok színben is kiemelésre kerülnek, továbbá a lehajtások és a forgalomirányító lámpák is elkészülnek, a ma ismert ütemezés szerint várhatóan 2011. július végére. Az északi oldal kialakítását a hídszerkezet adottságai befolyásolják, ebben az esetben a szabálytól történő eltérés műszakilag nem lehetséges, azonban az nem igaz, hogy az eredeti tervekhez képest egy méterrel keskenyebb kerékpárút épülne.

A Főváros elkötelezett a déli oldali gyalog- és kerékpárút megépítése mellett, annak műszaki kialakításával kapcsolatban még zajlanak az egyeztetések mind a Kivitelezővel, mind pedig a Nemzeti Közlekedési Hatósággal. A déli oldalon is lesz lehetőség Budáról Pestre járdán közlekedni kerékpárral a közös gyalog- és kerékpárúton, illetve a piktogrammal jelölt közúti sávban, a közgyűlési döntés szerint. Megvalósításának tervezett ideje 2011. november, tekintettel arra, hogy a döntések szerint ezeket a lépéseket a Főváros a beruházás zárása után saját hatáskörében lépi meg.

 

Kalandsport a Margit-hídon - még a felújítás előttKalandsport a Margit-hídon – még a felújítás előtt

A híd járdafelülete jelenleg még munkaterület és munkaszervezési okok miatt a területre a Vállalkozó még igényt tart. Szükséges megjegyezni, hogy a folyamatban lévő beruházás vonatkozásában a Főváros – a támogatott pályázati anyagban – a tömegközlekedés folyamatos fenntartását vállalta a hídi rekonstrukció idejére, azaz nem zárta le a munkaterületet a felújítás időtartamára. A kivitelezés műszaki készültségi foka 80%, tehát a jelenlegi egy ideiglenes, építés közbeni állapot.

A budai oldali északi jelenlegi lehajtó rámpa javítása folyamatban van, erre korrekciós terv készül. Sajnos a kivitelezés nem megfelelően készült el, ahogy erre más esetben is volt már példa a beruházás során. A tervek elkészülte után lesz a helyszínen is javítva a rámpa, éppen a Magyar Kerékpárosklub észrevételeit figyelembe véve.

A Margit híd rekonstrukciója révén a budai parti pillérben a közeljövőben elkészül a kerékpáros alagút. A pilléráttörés megépítésével a budai oldali felső rakparton, az észak-déli irányú kerékpáros közlekedés legkritikusabb szakaszá is megteremtődnek a zavartalan haladás feltételei."

hirdetés
hirdetés

Bambulás helyett tájékoztottság. Iratkozz fel hírlevelünkre!

Feliratkozás